کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عرضه شیر خشک در برخی فروشگاه‌های آمریکا جیره‌بندی شد

تسنیم , 20 ارديبهشت 1401 ساعت 14:07

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی برخی از فروشگاه‌های این کشور به دلیل کمبود شیرخشک اقدام به ایجاد محدودیت خرید کردند؛ عملی که باعث نگرانی والدین آمریکایی شده است.


کمبود شیر خشک در فروشگاه‌های ایالات متحده، تولیدکنندگان را درگیر و والدین را در ناامیدی قرار داده است.
"سی‌ان‌ان" در این باره نوشت، در هفته‌ای که از 24 آوریل شروع می‌شود، بیش از 11000 فروشگاه در سراسر کشور آمریکا با کمبود 40 درصدی شیرخشک مواجه شدند. این در حالی است که در نیمه نخست ماه ابتدایی سال 2021 تنها 2 تا 8 درصد کمبود وجود داشته است.
در 6 ایالت تگزاس، تنسی، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، آیووا و میسوری بیش از نیمی از شیر خشک موجود در فروشگاه‌ها در هفته 24 آوریل فروخته شد و هیچ جایگزین دیگری توسط شرکت‌ها انجام نشد.
در میان ترس از انباشت شیر ​​خشک، چندین خرده فروش بزرگ در آمریکا از جمله "Walgreens" و "CVS" محدودیت‌هایی را در مورد میزان خرید شیر خشک توسط والدین در یک زمان تعیین کرده‌اند.
کارشناسان می‌گویند که پس از فراخوانی توسط شرکت سازنده شیرخشک "Abbott Nutrition"، یافت مواد شیر خشک برای نوزاد تشدید شد. در ماه فوریه، این شرکت سه محصول خود را پس از گزارش‌هایی مبنی بر بیماری در میان مصرف‌کنندگان نوزاد، از جمله دو مورد فوتی، فراخواند.
در حال حاضر، والدین آمریکایی ناامید برای تأمین منظم شیر خشک برای کودکان خود در به دست آوردن فقط یک قوطی با مشکل روبه‌رو هستند.
در مناطقی که عرضه بسیار کم است، والدین مجبور شده‌اند به ایالت‌های همسایه سفر کرده تا ببینند آیا شیر خشکی در آنجا موجود است یا خیر.
با تشدید کمبود، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که از مشکلات عرضه به ویژه زمانی که با کمبودهای ناشی از همه‌گیری کووید19 همراه شده بود، آگاه است.
سایر تأمین کنندگان شیر خشک گفته‌اند که در حال افزایش عملیات خود برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته ناشی از فراخوان شرکت "Abbott" هستند، اما با بدتر شدن مشکلات زنجیره تأمین و خالی ماندن قفسه‌های فروشگاه‌ها از شیر خشک، والدین نوزادان در مورد نحوه تغذیه کودکان خود نامطمئن‌تر می‌شوند.
"دیتمایر"، عضو انجمن ملی WIC در مصاحبه با تایمز گفت: هر روز از والدینی می‌شنویم که آسیب دیده، عصبانی، مضطرب و ترسیده‌اند. زندگی نوزادان آن‌ها در خطر است.


کد مطلب: 281486

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281486/عرضه-شیر-خشک-برخی-فروشگاه-های-آمریکا-جیره-بندی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com