تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
plusresetminus
وزیر دفاع و وزیر امور خارجه ایالات متحده در نامه‌ای از کنگره آمریکا خواستند تا کمک‌های جدیدی را به ارزش ۳۹.۸ میلیارد دلار در راستای حمایت از اوکراین حداکثر تا ۱۹ مه تصویب کند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۴۶۸
آستین و بلینکن کمک‌های آمریکا به اوکراین را به ۴۰ میلیارد دلار رساندند
 در نامه‌ای که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور خطاب به رهبران مجلس سنا و نمایندگان ایالات متحده نوشتند، آمده است: «ارتش ایالات متحده بودجه کافی برای ارسال تسلیحات به کی‌یف را دارد. ما به کمک شما نیاز داریم. ما انتظار داریم حداکثر تا ۱۹ مه ۲۰۲۲ این کار را به سرانجام برسانیم. در نتیجه ما از شما می‌خواهیم که درخصوص این درخواست سریعا عمل کنید تا بتوانیم کمک‌هایی را بی‌وقفه به شرکای اوکراینی خود برسانیم. ما از شما به خاطر حمایت‌های بی‌دریغ خود در راستای تلاش‌های ما برای حمایت از اوکراین متشکریم. این اقدام پیام واضحی را به اوکراین، روسیه و به تمام جهان می‌رساند؛ و آن پیام این است که ایالات متحده از مردم اوکراین و دموکراسی آن‌ها دفاع و حمایت می‌کند.»
همچنین دو منبع آگاه گفتند که دموکرات‌های کنگره آمریکا فورا با کمک ۳۹.۸ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین موافقت کرده‌اند و عجله و شتاب دموکرات‌ها نشان از نگرانی‌ آن‌ها نسبت به توقف احتمالی ارسال تسلیحات به کی‌یف در روند رای‌گیری بوده است.
به گفته خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌تواند این برنامه را تا پایان امروز (سه‌شنبه) تصویب کند؛ کمکی که از رقم درخواستی ماه پیش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم فراتر است. همچنین رهبران سنا درخصوص تسریع این فرآیند اعلام آمادگی کرده‌اند.
جو بایدن در تاریخ ۲۸ آوریل از کنگره ایالات متحده درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری را در راستای حمایت از اوکراین انجام داد؛ پیشنهادی که به طرز چشمگیری سرعت کمک‌های آمریکا به دولت کی‌یف را افزایش داد.
به گفته منابع آگاه، این پیشنهاد جدید شامل ۳.۴ میلیارد کمک‌های نظامی بیشتر و ۳.۴ میلیارد دلار دیگر برای کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.
جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر دو اعلام کرده‌اند که از اوکراین حمایت بیشتری می‌کنند.
درخواست بودجه جدید برای اوکرین در حالی است که سخنگوی ارشد پنتاگون گفته بودجه تاکنون دولت بایدن برای اوکراین تقریبا به انتها رسیده و تنها حدود ۱۰۰ میلیون دلار از آن باقی مانده است.
به گزارش هیل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون دوشنبه به خبرنگاران گفت، بین اطلاعیه روز جمعه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ارائه بسته کمکی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین و ۱۰۰ میلیون دلار باقیمانده، ایالات متحده می‌تواند تا حدود هفته سوم ماه جاری میلادی به اوکراین تسلیحات و تجهیزات ارائه کند.
کربی گفت: ما این را با اوکراینی‌ها هماهنگ می‌کنیم که احتمالا هفته سوم این ماه شود. ما اینطور پیش‌بینی می‌کنیم.
جان کربی روز دوشنبه با بازگو کردن تخصیص‌های جدید برای اوکراین گفت که دولت همچنان از کنگره می‌خواهد "تا درخواست تکمیلی رئیس جمهوری آمریکا را در اسرع وقت تصویب کند تا بتوانیم به ارائه کمک به اوکراین بدون وقفه ادامه دهیم."
به گفته او، این اعتبار به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا تسلیحات و تجهیزاتی که در اختیار دولت آمریکاست و آمریکا صاحب آنهاست، مستقیما به اوکراین تحویل بدهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین