تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه بحران کرونا، مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانی جهانی باعث شده است...
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۹۸
نقش بی بدیل خیرین در بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه بحران کرونا، مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانی جهانی باعث شده است منابع مالی به سمت پروژه ها و برنامه های اولویت دار سوق داده شود گفت: خیرین همواره یاریگیر و همراه مجموعه بهداشت و درمان بوده اند و کمک های قابل توجهی از طرف خیرین سلامت به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در اقصی نقاط استان صوت گرفته که اگر این کمک ها نبود قطعا هیچ کدام از این کارها انجام نمی شد و با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم.
 دکتر حبیب غزنوی ادامه داد: علیرغم اینکه خدمت کردن به مردم همیشه ارزشمند است اما باتوجه به شرایط فعلی، هر فعالیت خیرین در اوج قله ارزشمندی قرار دارد، امیدواریم تا شاهد افزایش حضور ثمر بخش و پربرکت خیرین در حوزه سلامت باشیم.
وی ادامه داد: از مجمع خیرین سلامت استان و تمام خیرین استانی و کشوری که ما را یاری نمودند و باری از دوش بهداشت و درمان استان برداشتند تقدیر و قدردانی می نمایم.
دکتر غزنوی با بیان اینکه فعالیت در حوزه سلامت معامله ای پر سود با خدای متعال است گفت: بی شک اگر فعالیت های ما در طبق اخلاص باشد باقیات و صالحات محسوب خواهد شد
وی با اشاره به اینکه سلامت یکی از شاخص های اصلی توسعه هر جامعه ای است گفت: نقش خیرین در تامین و ارتقاء سلامت جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و بنده علاوه بر اینکه در ساعت اداری درخدمت شما خواهم بود در هرزمان دیگری که نیاز باشد حضور خواهم داشت
وی گفت: علیرغم اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی داریم اما از حضور و مشارکت خیرین در آغاز و استارت هر پروژه ای مطابق درخواست آنان استقبال می کنیم
وی همچنین ادامه داد: پروژه های بهداشتی و درمانی که توسط خیرین ساخته می شود اگر بیرون از ساختار دولتی و تحت کنترل سیستم های نظارتی دانشگاه(دفتر فنی) باشد بسیار بهتر است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: مجمع خیرین سلامت در استان سیستان و بلوچستان از سال 1390 راه اندازی شده است و تاکنون 24 پروژه بهداشتی و درمانی را در سطح استان سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
محمود طاهری ادامه داد: باتوجه به وجود ریزگردها و آمار قابل توجه مبتلایان به سل در شمال استان، اولین بیمارستان 76 تختخوابی آموزشی ، پژوهشی ،درمانی سل کشور در زابل توسط مجمع خیرین سلامت استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات ساخت 14 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و عملیات کلنگ زنی ساخت 6 مرکز جدید نیز بزودی صورت خواهد پذیرفت.
وی همچنین بر لزوم ساخت همراه سرا تاکید نمود و گفت: طبق توافقات صورت گرفته با خیرین شهرستانی ان شالله عملیات اجرایی ساخت همراه سرا برای بیماران در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان نیز به زودی آغاز خواهد شد.
طاهری در این دیدار به کمک های انجام شده توسط مجمع خیرین استان در بحران کرونا اشاره نمود و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا تلاش وافری از سوی مجمع خیرین کشور و استان جهت تامین بخشی از اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک، گان، دستکش، محلول ضدعفونی و تجهیزات درمانی صورت گرفت.
مدیر دفتر منابع فیزیکی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت:  خیرین پروژه های نیمه تمامی را به اتمام رسانند که ردیف بودجه برای آن ها نداشته ایم
امید اکاتی، ادامه داد: خیرین و نیکوکاران با سخاوتمندی همیشه یاری رسان ما بوده اند، مرکز جامع سلامت عرفان واقع در مهرشهر زاهدان که توسط خیرین ساخته شد در بحران کرونا کمک زیادی به سیستم بهداشت و درمان در زمینه غربالگری و واکسیناسیون کرونا نمود.
منبع : روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین