تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
plusresetminus
حزب الله: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز شرایط کشور از نظر کنترل کرونا، خوب است، تاکید کرد: طی چند ماه اخیر زحمات زیادی کشیده شده است تا به این شرایط رسیدیم و نباید ساده از کنار این موضوع بگذریم.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۸۸
کنترل کرونا در کشور در شرایط خوب / اقدام برای ارایه خدمات دندانپزشکی ارزان‌قیمت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دکتر سعید کریمی در آیین گرامیداشت هفته سلامت و رونمایی از کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت وزارت بهداشت، ضمن گرامیداشت هفته سلامت، گفت: شعار هفته سلامت، "سلامت ما، سلامت سیار ماست" و از همین شعار می‌توان متوجه شد که عوامل موثر بر سلامت بسیار گسترده است و  شعار وزارت بهداشت هم در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است. عدالت به این معناست که هر چیزی در جای خودش باشد و ما باید تلاش کنیم که این‌ مهم محقق شود.

کنترل کرونا در کشور در شرایط خوب

ساده‌انگاری نشود

وی افزود: باید توجه کرد که امروز شرایط کشور از نظر کنترل کرونا خوب است. نباید ساده از کنار این موضوع بگذریم. زیرا طی چند ماه اخیر زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده است تا به این شرایط رسیدیم. فکر نکنیم این شرایط در همه دنیا به همین صورت بوده، بلکه در هفته گذشته بالای ۴۰ کشور بودند که مواردشان صعودی بوده و ۱۴ کشور هم مواردشان دو برابر شده است. کشورهایی که در صدر لیست ابتلا به کرونا قرار دارند، شامل کره، آلمان، فرانسه، آمریکا و کشورهایی است که خودشان را جهان اولی می‌دانند و فکر می‌کردند مدیریت در سایر کشورها ضعیف است. در حالی که امروز می‌بینیم دچار گرفتاری هستند. البته ما آرزو می‌کنیم که همه بشریت از این ویروس رهایی یابند، اما نباید از کنار زحماتی که کشیده شده، به راحتی بگذریم.

واکسیناسیون اتباع خارجی غیرمجاز

کریمی ادامه داد: در راستای مدیریت کرونا، بحث واکسیناسیون بود که به طور گسترده در کشور انجام شد، پروتکل‌های درمانی که ایجاد شد و مداخلات خوبی که دولت انجام داد و همراهی خوبی که مردم انجام دادند. در کشور ما به اتباع خارجی و حتی به اتباع غیرقانونی  واکسن تزریق کردیم. این عدالتی است که مورد تاکید وزارت بهداشت است.

راه‌اندازی نسخه‌نویسی الکترونیک از دی‌ماه گذشته

راه‌اندازی تعدادی بیمارستان تازه تاسیس

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه طی این مدت اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: بحث نسخه نویسی الکترونیک بود که از دی ماه به طور جدی آغاز شد. اوایل کار چالش‌هایی وحود داشت، اما خوشبختانه به خوبی پیش رفت و به تدریج دارد به بلوغ می‌رسد. همچنین کار تجهیز تعداد زیادی بیمارستان جدیدالتاسیس انجام شد. به طوری که از دی ماه برای بالای ۴۵ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی تجهیزات آن را ارسال کرده‌ایم که فعال می‌شوند.
کریمی همچنین به پوشش همگانی بیمه اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته اطلاع‌رسانی شد که هم‌راستا با بحث عدالت و تعالی است که مردم تحت پوشش بیمه باشند و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد و بیمه ‌ها حمایت کنند. به طوری که در بحث درمان فشار از دوش مردم برداشته شود و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به گونه‌ای شود که اگر فردی بیمار شد، فقط درد بیماری داشته باشد، نه گرفتاری‌های دیگر.

اقدام ویژه برای بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر

کریمی گفت: در زمینه بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر داریم اقداماتی را انجام می‌دهیم تا پوشش آنها را کامل کرده و خدماتشان را گسترش دهیم. در زمینه ناباروری شبکه‌ای تشکیل شده و در سه سطح، سطح‌بندی شده است. در سطح سه ۹ مرکز درمان ناباروری مجهز در کشور وجود دارد. آیین‌نامه‌های سطح دو هم نوشته شده و به سرعت در حال تجهیز است. 
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین درباره ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز گفت: در زمینه تامین پزشک و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اقداماتی دارد انجام می‌شود. در بحث دندان‌پزشکی هم برنامه‌هایی داریم تا کلینیک‌های ویژه مراکز دولتی را مجهز کنیم تا در بحث دندان‌پزشکی خدمات ارزان قیمت و در دسترس برای کشور فراهم شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین