کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر علوم:

دانشجویان حرمت حضور در دانشگاه‌ را حفظ کنند/برخورد با قوه قهریه در شأن دانشجو نیست

ایسنا , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 12:49

حزب الله:وزیر علوم با تأکید بر اینکه آیین‌نامه‌های حوزه‌های مختلف اعم از پوششی و فرهنگی باید در دانشگاه‌ها برای دانشجو تبیین شده و در مورد آنها آموزش‌هایی ارائه شود، گفت:‌حضور در دانشگاه، کلاس و محضر اساتید حرمت دارد و دانشجویان باید آن را حفظ کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه نهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌ها یا آیین نامه‌های جدیدی در حوزه پوشش و رفت و آمد در دانشگاه‌ها مصوب شده است یا نه؟ نیز تأکید کرد: هیچ محدودیتی در این زمینه اعمال نشده است؛ البته ضرورتی به پرسش این سؤالات وجود ندارد چرا که جامعه دانشگاهی ما فرهیخته‌تر از این هستند که نیاز باشد با قوه قهریه با دانشجویان برخورد کنیم چرا که آن‌ها خودشان الگویی برای جامعه هستند و می‌دانند که حضور در دانشگاه‌ها، کلاس و محضر استاد شرایط و حرمت خاصی دارد و باید آن را رعایت کنند.
وی تأکید کرد: اینکه ما بخواهیم با قوه قهریه در حوزه پوشش دانشجویان استفاده کنیم در شأن آن‌ها نیست اگرچه در تبیین و اطلاع‌رسانی آیین‌نامه‌های جدید اعم از آموزشی، فرهنگی و پوششی باید آموزش‌هایی صورت بگیرد با توجه به اینکه دانشجویان دو سال هم در دانشگاه‌ها حضور نداشتند باید در جریان آن قرار بگیرند و این نوع آموزش‌ها همیشه وجود داشته و همچنان ادامه دارد.
دکتر زلفی‌گل در ادامه در خصوص پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی براساس میزان تلاش آن‌ها نیز گفت:‌هر میزانی که تلاش استاد بیشتر باشد به همان اندازه نیز حقوق دریافت خواهند کرد که این تلاش‌ها از طریق ارتقای در حوزه‌های علمی، آموزشی، فناوری، فرهنگی و مدیریتی مورد سنجش قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها براساس شیوه‌نامه‌ای که ما ارسال کردیم این سنجش را انجام می‌دهند.
وزیر علوم همچنین به آخرین تصمیم‌گیری در خصوص حذف کنکور اشاره و اظهار کرد:‌ سیاست کلی که در این زمینه وجود دارد این است که به سمت تأثیر کمتر کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها حرکت کنیم تا فشارهای روانی به داوطلبان کمتر شود و در ازای آن تأثیر سوابق تحصیلی نقش پررنگ‌تری برای انتخاب و ورود دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته باشد اما برای رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها که حدود ۱۵ درصد از ظرفیت را تشکیل می‌دهند بدون شک باید کنکور برگزار شود.
وزیر علوم همچنین خاطر نشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی سوابق تحصیلی تأثیر قطعی در انتخاب داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها را خواهد داشت و عمده رشته های دانشگاه‌هایی براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کند.
وزیر علوم با تأکید بر اینکه بخشی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد، گفت:‌ تلاش می‌شود بخش‌هایی از این مصوبه در طی فرایندی در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی شود.
وی در خصوص احتمال تعویق برخی آزمون‌های سراسری که از سوی تعدادی از داوطلبان نیز مطرح می‌شود، گفت:‌ تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شورای سنجش و پذیرش آموزش خواهد بود و در مورد این موضوعات تصمیم‌گیرنده شورا است که تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
دکتر زلفی‌گل تأکید کرد:‌شورای سنجش و پذیرش معمولا نظم و انضباط آموزشی را در تصمیم‌گیری‌های خود ملاک قرار می‌دهد و در آن یک فرد تصمیم‌گیرنده نیست.


کد مطلب: 281385

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281385/دانشجویان-حرمت-حضور-دانشگاه-حفظ-کنند-برخورد-قوه-قهریه-شأن-دانشجو-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com