کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر صمت:

اصالت‌سنجی و صدور شناسنامه فرش دستباف به عنوان اقدامات ارزش‌آفرین در دستور کار است/ صادرات فرش دستباف سال گذشته رشد ۱۰.۹ درصدی داشته است

شاتا , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 12:06

حزب الله:معاون وزیر صمت در مراسم تجلیل از نام‌آوران و مشاهیر در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف از رشد ۱۰.۹ درصدی صادرات فرش دستباف در سال ۱۴۰۰ با وجود تداوم تحریم‌ها و دشواری نقل و انتقال پول خبر داد و گفت: مباحثی همچون اصالت‌سنجی و صدور شناسنامه فرش دستباف به عنوان یک اقدام مکمل ارزش‌آفرین در دستور کار است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدمهدی برادران ادامه داد: علاوه بر آن سال گذشته ۶۴ میلیون دلار فرش دستباف به دیگر کشورها صادر شد که رشد ۱۱ درصدی وزنی و افت ۱۰ درصدی از نظر ارزشی داشته است.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری، دولت و رئیس جمهوری به هنر - صنعت فرش دستباف تعصب بسیار دارند، ادامه داد: بیش از ۵۴ هزار تشکل فعال و ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف فعال هستند، اما بسیار بد است که نزدیک به یک میلیون و سیصد نفر در این حوزه از خدمات بیمه برخوردار نیستند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین از ثبت نشان‌های تجاری فرش دستباف برای هفت استان دیگر با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته این اقدام تنها برای ۲ یا ۳ استان به انجام شده بود.
برادران تصریح کرد: امروز موضوع صنایع خلاق در جهان با جدیت پیگیری می‌شود و صنعتی در کشور خلاق‌تر از هنر- صنعت فرش دستباف وجود ندارد.
فرح ناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز اعلام کرد: با برگزاری بیش از دو هزار و 500 :ساعت زمان برای اجرای مراسم بزرگداشت مشاهیر و نام‌آوران فرش دستباف، امروز شش نفر به عنوان مشاهیر، پنج نفر به عنوان نام‌آوران فرش دستباف و ۱۰۰ نفر به عنوان چهره های شاخص استانی و کشوری این حوزه معرفی خواهند شد.
وی ادامه‌داد: در زنجیره تولید و تامین فرش دستباف افراد زیادی شامل رنگرز، رفوگر، نساج، بافنده، تاجر و غیره حضور دارند که خدمات آنان سبب شده تا فرش به هویت ایرانی تبدیل شود.


کد مطلب: 281371

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281371/اصالت-سنجی-صدور-شناسنامه-فرش-دستباف-عنوان-اقدامات-ارزش-آفرین-دستور-کار-صادرات-سال-گذشته-رشد-۱۰-۹-درصدی-داشته

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com