کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار تهران:

تراکم فروشی خط قرمز شهرداری است

مهر , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 11:26

حزب الله:
شهردار تهران گفت: تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز دوشنبه در اولین نشست خود با اصحاب رسانه گفت: ما در آستانه تغییر و تحول بزرگ هستیم و شعارهای انقلاب در سطح جهانی با استقلال رو به رو شده است و بر همین اساس امروز نیازمند الگویی انقلاب برای شکل گیری تمدن اسلامی هستیم.
وی ادامه داد: تمام تلاشی که دشمنان انقلاب در این سال‌ها انجام دادند برای این بود که نگذارند مسیر انقلاب استمرار یابد و امروز می‌خواهند انقلاب را در مقام حرف خلاصه کنند.
زاکانی با بیان اینکه تغییر و تحول ضرورتی اساسی است، گفت: هرکسی به این ساختن کمک کند تلاشش در جهت توسعه و ساخت تمدن نوین خواهد بود و هرکسی سنگ اندازی کند عملاً آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.
شهردار تهران با بیان اینکه در ایران اسلامی تلاش ما ساختن الگویی درست است گفت: بر همین اساس تمام تلاش دشمن معطوف به این است که جنگی را مبنی بر ناکارآمدی ایجاد کند و امید را در جامعه و بین مردم خشک کند و به دنبال این است که به موازات ماحصل این یاس آفرینی که انجام می‌دهد مردم را مقابل انقلاب قرار دهد.
وی ادامه داد: توجه به کارآفرینی و ایجاد امید در جامعه وظیفه همه ما است و هر فردی که به ایران و انقلاب علاقه دارد باید امید را در جامعه احیا کند و بداند که هر نقد و سخن او باید برای تقویت انقلاب باشد.
زاکانی تصریح کرد: اگر ایران را دوست داریم و به مردم علاقه‌مند هستیم و می‌خواهیم آنها را در آرامش ببینیم باید کمک کنیم تا تحول بزرگ در کشور رقم بخورد.
وی با بیان اینکه کشور در حال جراحی اقتصادی است، گفت: امروز این دولت انقلابی می‌خواهد این کار را انجام دهد و کمک به قوای سه‌گانه امری قهری و قطعی هم برای ما مدیران شهری هم برای شما اصحاب رسانه است.
شهردار تهران اظهار کرد: مسئولان باید از نقد و گفتگو بهره ببرند و شما نیز باید بدون سویه و نگاه‌های رقابت مآبانه دنبال کنید ایران بر دوش همه مردم ساخته می‌شود و همه ما باید به درک بالایی برسیم و بدانیم رقابت بین جریانات نباید مانع ما شود.
وی ادامه داد: امروز اقدام شجاعانه دولت و مجلس و قوه قضائیه باید پاس داشته شود.
زاکانی با اشاره به شهر تهران گفت: تهران با یک پیشینه و کهن چند صد ساله مواجه است و بیش از ۲۰۰ سال است که پایتخت است و بر همین اساس بزرگترین کلانشهر غرب آسیا است و زمینه جدی کار و تلاش در آن فراهم است.
وی با بیان اینکه شهر، شهروند و مدیریت شهری سه جزئی هستند که باهم معنا پیدا می‌کنند گفت: همه تلاش ما در ساخت شهر برای خدمت به مردم و آبادی شهر است و در این مسیر توفیق داشته ایم ۸ ماه و ۸ روز در خدمت مردم باشیم.
اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در سال جاری
زاکانی ادامه داد: ۶ ماهه اول ما برای استقرار مدیریت شهری انتخاب کردیم و امسال کارهای کوتاه مدت را انجام می‌دهیم و در سال بعد اقدامات میان مدت خود را انجام می‌دهیم و بر همین اساس ۱۲ سیاست و ۹۰ پروژه کلان را دنبال می‌کنیم و ۴۸۵ پروژه را در دستور کار قرار داده ایم.
زاکانی اظهار کرد: تلاش ما این است که در سال جاری تمام این پروژه‌ها را فعال کنیم و بخشی از آنها را امسال افتتاح کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما کمک به مردم است گفت: بر همین اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند هم ما را نقد کنند و هم اتفاقات به وقوع پیوسته را برای مردم تبیین کنند زیرا چشم انداز ما گفتمان شهرداری خدمت و پیشرفت است و شعار ما تهران شهر، زندگی و سرزندگی است و جنس مدیریتی که انتخاب کرده‌ایم مشارکتی است.
زاکانی گفت: در راستای مدیریت مشارکتی، می‌خواهیم مشکلات را با کمک مردم برطرف کنیم درست است که در تهران مشکلاتی وجود دارد اما هیچ یک از این مشکلات امید ما را ناامید نکرده است.
وی گفت: به دنبال تأسیس خانه خبرنگاران هستیم تا مسیری را برای آینده فراهم کنیم بنده سال‌ها نشریه داشتم و انشاالله در آینده نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
تراکم فروشی نمی‌کنیم و آن را خط قرمز خود می‌دانیم
شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تهران شاهد ساخت و سازهای بلند مرتبه هستیم و شهرداری گفته است که این اقدام انجام نمی‌شود گفت: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.
وی ادامه داد: البته به دنبال ساخت و ساز هستیم و اگر ساخت و ساز را رونق ندهیم تهران به مشکل می‌خورد و بر همین اساس اعلام کردیم سالیانه ۱۸۰ هزار واحد می‌سازیم و این هم براساس تعهد قانونی است که به شهرداری داده شده است.
زاکانی گفت: ما به دنبال انجام مسئولیت خود هستیم و اما اینکه در شهر بلند مرتبه سازی وجود دارد مربوط به قبل هستند البته بلند مرتبه سازی در تهران ممنوع نیست.
وی ادامه داد: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم اما به شدت به دنبال نوسازی شهر هستیم زیرا مسکن تبدیل به بلای جان مردم شده است و شهروندان باید هزینه زیادی را برای خرید و اجاره مسکن بدهند اما شهرداری به دنبال نقش آفرینی جدی است.
۶۷ درصد درآمد شهرداری در حوزه ساخت و ساز ها است
زاکانی با بیان اینکه ۶۷ درصد درآمد شهرداری در حوزه ساخت و سازها بوده است گفت: به دنبال تغییر این درآمد به سمت درآمد پایدار هستیم.


کد مطلب: 281361

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281361/تراکم-فروشی-خط-قرمز-شهرداری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com