تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
plusresetminus
حزب الله: معاون خدمات شهری و محیط ریست شهرداری کرج گفت: طرح جمع آوری یک روز در میان پسماند در ۱۰ محله از مناطق ده گانه شهردای کرج به صورت پایلوت اجرا می شود.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۵۲
روند اجرایی طرح جمع آوری یک روز در میان پسماند در مناطق ده گانه کرج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،غلامرضا رضوانی الوار با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای اجرای طرح زوج و فرد جمع آوری زباله گفت: مدیریت شهری برای این اقدام هزینه های هنگفتی را متقبل می شود که در راستای کاهش هزینه ها در صدد هستیم تا طرح جمع آوری زباله ها به صورت زوج و فرد در کرج اجرایی شود.
وی افزود: جمع آوری پسماند به صورت یک روز در میان ضمن کاهش هزینه های شهرداری می تواند در بحث محیط زیست و بهداشت محیط نیز اثرات مطلوبی به جای بگذارد.
به گفته این مسئول، این طرح پس از مطالعات کارشناسی و بر اساس تجربیات کلانشهرهای دنیا به صورت پایلوت در شهر کرج اجرایی شده است.
رضوانی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در محله چهارصد دستگاه واقع در منطقه ۹ اجرایی شده، افزود: خوشبختانه در اجرای این طرح شهروندان محله چهارصد دستگاه همکاری مطلوبی را داشته اند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت: بر این اساس و طبق برنامه ریزی صورت گرفته و به منظور ادامه این طرح مناطق ده گانه شهرداری کرج یک محله را برای اجرای آزمایشی این طرح معرفی خواهند کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس طی چند روز آینده آموزشگرهای سازمان پسماند در محلات معرفی شده مستقر شده و اقدام به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان خواهند کرد.
آگاهی و فرهنگ سازی امری ضروری است
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج اظهار داشت:جمع آوری و تفکیک زباله از مبداء در سطح شهر نیازمند آگاهی و فرهنگ سازی مناسب است و در این راستا حمایت و همراهی شهروندان در تحقق اهداف مدیریت شهری از جمله داشتن شهری زیبا تمیز و سالم ضروری خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در شش ماهه اول در ۱۰ محله از مناطق ده گانه کرج اجرایی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال در تمامی محلات مناطق اجرایی شود.
رضوانی الوار افزود: بنابراین ما نیازمند همکاری و تعامل همه‌ جانبه مردم هستیم تا بتوانیم این طرح را به صورت صحیح در سطح شهر اجرا کنیم.
 
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین