کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری از زبان امیرعبداللهیان

ایسنا , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 10:32

حزب الله:
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر جایگاه سوریه در منطقه، به بررسی ابعاد مختلف سفر اخیر رئیس‌جمهور این کشور به ایران پرداخت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، درباره اهداف سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار او با مقام معظم رهبری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه گفت: یک بعد این سفر بر می‌گردد به این که بالاخره در شرایطی که متاثر از برخی تحولات منطقه‌ای، متاثر از تاثیرات عمیق بحران اوکراین و در عین حال تحولاتی که در مناطق پیرامونی ما در غرب آسیا در حال وقوع است، سفر آقای بشار اسد این پیام را دارد که اولا، رابطه تهران و دمشق یک رابطه ممتاز و یک رابطه ناگسستنی است.
امیر عبداللهیان افزود: آن چیزی که در اراده رهبران دو کشور مشاهده می‌شود، توسعه و تعمیق روابط است. روابط در ماه‌های اخیر شکل متفاوتی پیدا کرده است. ما از فضای امنیتی-نظامی‌ای که در سوریه حاکم بود، روز به روز فاصله گرفته‌ایم و فضای کار همه جانبه اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری و همکاری‌های علمی، فناوری از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دو کشور قرار دارد.
او همچنین در این راستا بیان کرد: در این رابطه، گفت‌وگوهای مهمی در حضور مقام معظم رهبری مطرح شد و تاکید شد بر این مسئله و هم در سطح روسای جمهور دو کشور در این موضوعات توافقات بسیار مهمی انجام شد و یک بار مرور شد بر همه پرونده‌های دوجانبه و با نگاه به منافع دو ملت و دو کشور، اقداماتی که باید در آینده به طور گسترده انجام بشود.
وزیر امور خارجه ایران درباره این دیدار گفت: فراموش نکنیم آن‌چه را مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که سوریه امروز متفاوت از سوریه دیروز است. امروز سوریه جایگاه ممتازی در منطقه دارد. هرچند تحریم‌های موسوم به «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده اما مردم سوریه همان طور که از جنگ گسترده تروریستی توانستند از مسیر مقاومت با سرافرازی و پیروزی بیرون بیایند، از این جنگ اقتصادی هم با سرافرازی بیرون خواهند آمد و سوریه امروز در جهان عرب و در جهان اسلام در خط مقدم مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی از جایگاه برتر و ویژه‌ای برخوردار است.
امیرعبداللهیان در پایان گفت: من مایلم تاکید کنم آن‌چه که از فضای جلسه امروز ( روز یکشنبه)استخراج می‌شد و استنباط می‌شد، این بوده که امروز مقاومت در قوی‌ترین و بهترین وضعیت خود قرار دارد و صهیونیست‌ها در آینده این منطقه، علیرغم این که با اندک کشورهایی به دنبال نمایش عادی‌سازی روابط هستند، خواهند دید که جهان اسلام و منطقه و حتی بسیاری از حاکمان منطقه چنین اجازه‌ای را نخواهند داد که صهیونیست‌های اشغالگر بتوانند در منطقه نقش‌آفرین باشند.


کد مطلب: 281349

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/281349/پیام-دیدار-بشار-اسد-مقام-معظم-رهبری-زبان-امیرعبداللهیان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com