تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
plusresetminus
حزب الله:با کمیاب شدن اقلام ضروری و مایحتاج مردم آلمان، اتحادیه‌های خرده فروشی در این کشور از مردم می‌خواهند تنها به اندازه نیاز از فروشگاه‌ها خرید کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۲۰
اتحادیه‌های خرده فروشی آلمان: فقط به اندازه نیاز خرید کنید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شبکه تلویزیونی وابسته به رادیو بایرن، موسوم به «بِ اِر ۲۴» گزارش داد: چندی است که یکسری مواد غذایی خاص در آلمان، با افزایش قیمت مواجه شده اند که به ویژه می‌توان به دو قلم کالا (ی ضروری و) پرطرفدار، یکی «آرد گندم» و دیگری «روغن آفتابگردان» اشاره کرد. عرضه این قبیل محصولات در حال حاضر، مثل قبل نیست و قفسه‌های مربوط به آن‌ها در فروشگاه‌ها خالی است. این شرایط موجب شده است برخی‌ها به سمت «خرید‌های احتکاری و عصبی» رو آورند و هر چه در قفسه فروشگاه‌ها موجود است، بردارند.
یک خانم مشتری گفت: این وضع، مرا به یاد دوران وحشتناک عالم گیری کرونا می‌اندازد. چون ما همچنان روز‌های زیادی را باید با این شرایط بگذرانیم؛ البته به شرط آنکه مردم به «خرید‌های احتکاری» رو نیاورند.
مشتری دیگر گفت: تا دیروز، خیلی عادی، خرید می‌کردیم، اما حالا (مدتی است) قفسه همه چیز‌هایی که می‌خواهیم، خالی شده اند و خلاصه، دیگر نمی‌توانیم خریدمان را انجام دهیم.
برخی از تامین کنندگان و عرضه کنندگان روغن نباتی، وارد توزیع سهمیه‌ای شده اند.
یک فروشنده آلمانی گفت: هر مشتری باید با توجه به کاهش تولید، مقدار مشخصی، خرید کند و به طور مثال اگر قرار باشد یک نفر، بیست (بطری روغن) سفارش دهد، مشتری بعدی، اصلا یک بطری هم نخواهد داشت. در نتیجه ما می‌خواهیم هرکس، هر قدر هم کم، اما بتواند این اقلام را خرید کند تا امکان تامین روزانه برای همگان وجود داشته باشد.
به گفته اتحادیه خرده فروشی آلمان، در این تنگنا‌ها و مخمصه‌های کوتاه مدت، این طور خرید‌های بی رویه و احتکاری انجام دادن، یک رفتار غیراجتماعی و کاملا غیرضروری است.
یکی از اعضای اتحادیه خرده فروشی ایالت بایرن آلمان گفت: حتی اگر الان با قفسه‌های خالیِ به طور مثال روغن‌های خوراکی در فروشگاه‌ها مواجهیم، هیچ دلیلی برای وحشت زده شدن از ناحیه عدم تامین مواد غذایی وجود ندارد؛ ضمن آنکه در مورد آرد گندم، آلمان، خود، یکی از تامین کنندگان این محصول است. در نتیجه دیگر نیاز به این خرید‌های سراسیمه و پرشتاب نیست بلکه همه باید در این مواقع، رفتار توام با همبستگی با هم داشته باشند و واقعا آنقدر بخرند که به آن نیاز دارند. فکر می‌کنم به این شکل، همه می‌توانند به هم کمک کنند.
حمله روسیه به اوکراین و آسیب به بخش کشاورزی و تحریم روسیه توسط کشور‌های غربی، باعث کمبود گندم و برخی از غلات در جهان و ایجاد بحران در این بخش شده است.
اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان محسوب می‌شود، اما جنگ در این کشور به کشاورزی و منابع غذایی اوکراین آسیب رسانده و سبب ایجاد نگرانی‌هایی در ارتباط با کمبود یا افزایش قیمت‌ها در سراسر جهان شده است. سال گذشته، اوکراین حدود ۳۳ میلیون تن گندم تولید کرد که از این میزان حدود ۲۰ میلیون تن را صادر کرد و به ششمین صادرکننده بزرگ گندم در جهان تبدیل شد.
افزایش قیمت مواد غذایی در حال حاضر موجب ایجاد نگرانی‌هایی جدی در سراسر جهان شده است. افراد کم درآمد در کشور‌های در حال توسعه همواره با مشکلاتی مواجه بودند، زیرا شیوع همه گیری کرونا سبب کاهش منابع این کشور‌ها شد و این در حالی است که این درگیری سبب شده است کشور‌ها در آستانه قحطی قرار گیرند.
در حال حاضر، پیامد‌های جنگ اوکراین، نگرانی مصرف کنندگان و تشدید نرخ تورم به کمبود عرضه فرآورده‌های غذایی در فروشگاه‌های کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه دامن زده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین