تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله: پور ابوالقاسم گفت: کرونا تأثیر مثبتی بر رونق نشر دیجیتال و کتاب‌های صوتی در دو سال گذشته داشته است.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۹
کرونا تأثیر مثبتی بر استقبال مردم از نشر دیجیتال گذاشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پور ابوالقاسم مدیر کمیته نشر دیجیتال  گفت: کرونا تأثیر مثبتی بر رونق نشر دیجیتال در دو سال گذشته داشته است و با توجه به گران شدن کاغذ، استقبال مردم از استفاده از نشر دیجیتال بیشتر شد.
نشر دیجیتال شامل پلتفرم‌های دیجیتال نظیر طاقچه و نرم‌افزار‌های برخط (فضای مجازی) می‌شود. این روزها بسیاری از علاقه مندان به کتاب، از کتاب های صوتی در حین رانندگی و هر فعالیت دیگری استفاده می کنند که آن هم در حوزه نشر دیجیتال قرار دارد. 
کرونا تاثیر مثبتی روی نشر دیجیتال گذاشت
سی و سومین دوره نمایشگاه  کتاب تهران با ۲۹ راهرو در بخش مسقف مصلی تهران میزبان علاقه‌مندان کتاب است. از این ۲۹ راهرو یک راهرو به ناشران دیجیتال اختصاص پیدا کرده است.در کل، ۲۳۰۰ ناشر دیجیتال حقوقی و ۱۶۰۰ ناشر دیجیتال حقیقی داریم.
کرونا تاثیر مثبتی روی نشر دیجیتال گذاشت
به گفته پور ابوالقاسم، نشر دیجیتال در نمایشگاه کتاب امسال در چند حوزه حضور دارد؛ کتب آموزشی یا پلتفرم‌های آموزشی و دانشگاهی، نشر دیجیتال کودک و نوجوان، رمان و ادبیات داستانی و بخش عمومی که شامل بسیاری کتاب‌ها و پلتفرم‌ها می‌شود و ....  
او درباره مجوز فعالیت ناشران عمومی در نشر دیجیتال می‌گوید که امکان فعالیت ناشران عمومی در نشر دیجیتال هم فراهم است، اما اکثر ناشران عمومی خواستار این نوع فعالیت نیستند. گرچه می‌توانند در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، کتابشان را بفروشند و ناشران عمومی در بخش پلتفرم‌های دیجیتال کتاب نظیر فیدیبو، طاقچه، کتابراه و ... فعال هستند.
کرونا تاثیر مثبتی روی نشر دیجیتال گذاشت
به گفته مدیر کمیته نشر دیجیتال در نمایشگاه‌های کتاب دنیا نظیر فرانکفورت از این نشر استقبال می‌شود.
او درباره تفاوت نسل ها در انتخاب و خرید کتاب چاپی و دیجیتال می گوید: طیف جدید و جوان معمولاً از نشر دیجیتال استقبال می‌کنند، اما نسل قدیمی‌تر کتاب و لذت ورق زدن برایشان مهم‌تر است. طیفی که برایشان ماهیت کتاب مهم است وارد حوزه نشر دیجیتال شده اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین