تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
plusresetminus
حزب الله:برای ساماندهی به فعالیت مجازی سیگنال فروشان، شرکت‌های توسعه و آموزش بورس اعلام کرده‌اند که کارگروهی را برای تشخیص صلاحیت فعالان فضای مجازی تشکیل می‌دهند.
۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۲
سیگنال فروشانی که با بهبود بازار سرمایه کاسبی شان داغ می شود!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، از ابتدای بهمن پارسال که روند بازار نسبت به قبل مطلوب‌تر شده تا امروز شاهد رشد ۲۸ درصدی شاخص کل بورس هسیتم .
آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد شاخص ها فرصت مناسبی را برای سود جویان فراهم ساخته است، سود جویانی که دست به هر اقدامی می‌زنند و تنها به فکر خود هستند.
آقای آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه می گوید، زمانی که بازار سرمایه روند رو به رشدی دارد تعداد کانال‌های غیر مجاز بورسی به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باید یک هشدار تلقی شود.
صاحبان این کانال‌ ها سهمی را معرفی می‌کنند که به ادعای آن‌ها سود چند صد درصدی به افراد می‌دهد.

زیانی‌هایی از جنس وعده برای سود‌های کلان!

آقای حسین مرید تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بخش بزرگی از فعالیت کانال‌های غیر مجاز بورسی دادن سیگنال‌ است. سیگنال های نماد با رانت به راحتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد در ابتدا رشد می کند و در نهایت قطعا به سبب روند و ساختار جز ۶۰ الی ۷۰ درصد ضرر برای سهامدار رقم نخواهند زد.
آقای مرید سادات می گوید، گردانندگانی این قبیل کانال‌ها، اغلب سواد مالی اصولی و صحیح ندارند که نمونه‌های آنان در فضای مجازی به فراوانی وجود دارد.
کم سواد بودن این افراد سبب شده تا در فضای مجازی دست مایه طنز قرار بگیرند.
 
سیگنال فروشانی که با بهبود بازار کاسبی شان داغ می شود !
 
سیگنال فروشانی که با بهبود بازار کاسبی شان داغ می شود !
در یک مصاحبه مردمی پس از پرس و جو از افراد، آن‌ها از نتیجه اعتمادشان به این کانال‌ها به باشگاه خبرنگاران جوان گفتند که در اغلب موارد آنان دچار زیان شده بودند.
به گفته مدیر سابق تخلفات سازمان بورس به روز نبودن قانون بازار سرمایه سبب گسترش این کانال‌های غیر مجاز شده است.

قانون بازار سرمایه دیگر بازدارنده نیست!

آقای مرتضی شهیدی گفت: قانون بازار سرمایه برای زمان تصویب خود مناسب بوده و اکنون نیازمند بازنگری دقیق و همه جانبه است. زمانی که افراد فایده‌ و درآمدی که از ارتکاب جرم به دست می‌آورند بسیار بیشتر از هزینه و جریمه‌ای است که باید بپردازند، قطعا ترغیب و تشویق به انجام این جرم می‌شوند.
قانون بازار سرمایه مصوب سال ۸۴ است و نمایندگان مجلس می‌گویند قرار است این قانون به روز رسانی شود.
آقای پور ابراهیمی نماینده مجلس گفت: بحث قانون بازار سرمایه و ساماندهی وضعیت فضای مجازی پیرامون بازار سرمایه مطرح است. فعالان حاضر در بازار سرمایه نباید نگران صحبت‌های مربوط به آموزش و بخش فضای مجازی باشند؛ زیرا مسایل مطرح شده به‌طور حتم در کمیسیون اقتصادی بررسی و بعد از ابلاغ آن در صحن مجلس تبدیل به قانون می‌شود.
اما به گفته حسین اسکندری مدیر عامل شرکت توسعه و آموزش سازمان بورس مواردی برای ساماندهی به این فعالیت‌های مجازی کارگروهی برای تشخیص صلاحیت فعالان فضازی مجازی تشکیل شده است.
آقای اسکندری گفت: بانک اطلاعاتی مدرسان بازار سرمایه راه حلی بود که خود فعالان بازار سرمایه پبشنهاد دادند و قرار بر این شد که با امضای مرامنامه‌ای حرفه‌ای و اخلاقی علاقه‌مندان به حضور در بانک اطلاعاتی وارد این چرخه شوند البته که از قبل در کمیته راهوری آموزش صلاحیت برخی از آن‌ها مورد تایید قرار گرفته بود و به عنوان هسته اولیه بانک اطلاعاتی در سایت شرکت توسعه مدیریت و آموزش در اختیار عموم مردم قرار داده شده بود.
به گفته مدیر عامل شرکت توسعه و آموزش سازمان بورس افرادی که بخواهند به این بانک اطلاعاتی اضافه شوند باید صلاحیت شان مورد بررسی قرار گیرد. برای بررسی صلاحیت این افراد فرآیندی طراحی و کار گروهی متشکل از مدرسان، شناخته شده و فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه تشکیل شدند تا افراد جدید بررسی و به بانک اطلاعاتی اضافه شوند.
اما در نهایت حتی با وجود این ساختار این خود افراد هستند که باید توجه داشته باشند که این ساختار تنها یک متر و معیار است و باید بیشتر در انتخاب حوزه آموزش و محتوای آموزشی فضازی مجازی در بورس دقت کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین