کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره برداری از نخستین مرکز سیکلوترون جنوب و غرب کشور در شیراز

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور , 7 بهمن 1400 ساعت 14:55

حزب الله:نخستین مرکز سیکلوترون جنوب و غرب کشور به همت خیرین تامین سلامت استان فارس، در بیمارستان کوثر شیراز به بهره برداری رسید


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، استاندار فارس در این آیین، یاد و خاطره نیکوکارانی که با راه اندازی این مجموعه موجب آسایش، رفاه و سلامت مردم شده اند را گرامی داشت و از خداوند متعال، شفای کامل بیماران و سلامت همه خیرین عرصه سلامت و خانواده آنان را خواستار شد.
دکتر محمدهادی ایمانیه، راه اندازی مراکز درمانی خیرساز را نمونه همدلی و همکاری مردم با مجموعه سلامت دانست و گفت: انسان‌های نیک اندیش حتی در زمان نبودن و پس از مرگ نیز می‌توانند منبع خیر و نیکی باشند.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه مردم ما حق دارند تا خدمات سلامت را با بالاترین کیفیت دریافت کنند، گفت: باید محور مهم فعالیت مراکز درمانی، ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مردم باشد.
دکتر ایمانیه با قدردانی از تلاش شبانه روزی این مرکز درمانی برای خدمت رسانی مطلوب به مردم، ابراز امیدواری کرد تا همه بیماران با سلامت کامل و بدون هیچ گونه مشکل، به آغوش خانواده بازگردند.
تامین رادیو داروی موردنیاز دستگاه پت اسکن استان و استان‌های همجوار در شیراز
رییس بنیاد قلب فارس و رییس بیمارستان کوثر نیز در این آیین از پدر نیکوکار خود و خیرینی که در راه اندازی و توسعه این مرکز درمانی نقش داشتند، یاد کرد و ضمن بیان دغدغه‌ها در مسیر ارتقای خدمت رسانی به مردم، خواستار حمایت مسوولان و دستگاه‌های اجرایی استان از رفع چالش‌های این بیمارستان شد.
دکتر محمود تابنده در مورد بهره برداری از نخستین مرکز سیکلوترون جنوب و غرب کشور در بیمارستان کوثر شیراز گفت: این دستگاه با هدف ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان و با کمک نیک اندیشان عرصه سلامت استان، با اعتباری به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد تومان، به بهره برداری رسید.
او گفت: فرآیند کار دستگاه سیکلوترون به گونه‌ای است که رادیو داروی موردنیاز دستگاه پت اسکن را تولید می‌کند و با این خدمت جدید، نیاز دستگاه پت اسکن بیمارستان کوثر به تامین رادیودارو از تهران برطرف شد.
دکتر تابنده گفت: دستگاه پت اسکن بیمارستان کوثر به عنوان تنها دستگاه پت اسکن جنوب کشور، در تشخیص و روند درمان بیماری در بیمارانی نظیر مبتلایان به سرطان، بیماران قلبی عروقی و بیماران مغز و اعصاب کاربرد دارد.
او با بیان اینکه با بهره برداری این مرکز، رادیو داروی موردنیاز دستگاه پت اسکن بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیز قابل تامین است، گفت: هر دستگاه پت اسکن به صورت میانگین، روزانه به حدود ۱۵ تا ۲۰ بیمار خدمات ارایه می‌دهد که با راه اندازی دستگاه سیکلوترون و تامین رادیوداروی موردنیاز این دستگاه پت اسکن، شاهد سرعت قابل توجه در خدمت رسانی این دستگاه به بیماران هستیم.
رییس این مرکز درمانی گفت: بیمارستان کوثر هم اکنون تنها مرکز درمانی مجهز به این خدمت در منطقه جنوب و غرب کشور است که علاوه بر بیماران استان فارس، به بیماران این مناطق نیز ارائه خدمت می‌کند.
در بخش دیگری از این برنامه مسئولان استانی و جمعی از نیک اندیشان عرصه سلامت، کمک‌های نقدی خود را برای توسعه خدمات درمانی و تجهیز بخش‌های این بیمارستان اهدا کردند.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم از نیک اندیشانی که در بهره برداری و توسعه این مرکز درمانی نقش داشتند، تقدیر شد.
ساختمان مرکز سیکلوترون بیمارستان کوثر به همت نیک اندیشان عرصه سلامت «شکوه طالع» و «نیکو طالع»، به یاد پدر مرحومشان «حبیب طالع» بنا شده است.
این آیین بعد از ظهر امروز پنج شنبه سی ام دی ۱۴۰۰ برگزار شد.


کد مطلب: 274063

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/274063/بهره-برداری-نخستین-مرکز-سیکلوترون-جنوب-غرب-کشور-شیراز

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com