تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: مشکلات و چالش‌های پیش روی فضای سبز کلان‌شهرهای کشور، تنها با حمایت و توجه نهادهای مرتبط و با برگزاری جلسات فنی و تخصصی مرتفع می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۷۴۰۵۲
محاسبه سرانه فضای سبز نیازمند جلسات کارشناسی و تخصصی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان بضاعتی پور در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلان‌شهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، گفت: توسعه فضاهای سبز و درختکاری و احیای باغات و جنگل‌های اطراف کلان‌شهرها، نه‌تنها در پاکیزگی هوا تأثیر چشمگیری دارد بلکه بر جذابیت دیداری شهرها و افزایش پتانسیل‌های گردشگری آن‌ها  نیز خواهد افزود و این‌همه باید از سطح شعار و طرح و برنامه فراتر رفته و به‌طورجدی مورد اقدام قرارگرفته و نتایج عملی و ملموس آن موردبررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به پویش «درخت دوستی بنشانیم» که از سال ۹۸ به‌صورت هم‌زمان در کشور آغازشده، گفت: این پویش سراسری با مشارکت شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه باید از تجربیات فنی و مثبت صورت گرفته سایر کلان‌شهرهای کشور استفاده بهینه کرد، افزود: ملاحظات و پیوست‌های علمی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی و آموزشی مطرح در این پویش در برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی درختکاری سه سال اخیر شهر کرج لحاظ شده و محور برنامه‌های درختکاری در مدیریت شهری کرج بوده است.
بضاعتی پور با توجه به کمبود آب به مصرف آب‌های غیرمتعارف نظیر پساب فاضلاب شهری، برای استفاده در فضای سبز اشاره کرد و افزود: استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و کم آب‌بر و متناسب با اقلیم هر منطقه، استقرار سیستم های آبیاری قطره‌ای و احداث تصفیه‌خانه همواره باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک بیان کرد: هم‌اکنون فقط ۵ لیتر پساب رایگان به فضای سبز شهری تحویل داده می‌شود درحالی‌که طبق قانون باید ۱۰ لیتر در اختیار فضای سبز قرار داده شود.
دبیر کمیته تخصصی سیما و منظر کلان‌شهرهای کشور در بخش دیگری با اشاره به آن‌که سرانه مفید و مؤثر سرانه‌ای است که در دسترس و اختیار شهروندان است، ادامه داد: تعیین استاندارد و محاسبه سرانه فضای سبز نیازمند جلسات کارشناسی و تخصصی است به‌عنوان‌مثال جنگل‌کاری پیرامونی شهر در زمره فضای سبز محسوب می‌شود ولی برای الحاق مساحت آن به سرانه فضای سبز شهری باید از فرمول خاص با ضریب و درصد استفاده شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر تأکید کرد: مشکلات و چالش‌های پیش روی فضای سبز کلان‌شهرهای کشور، تنها با حمایت و توجه نهادهای مرتبط و با برگزاری جلسات فنی و تخصصی مرتفع می‌شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین