تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
plusresetminus
اعزام هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد؛

امیر سیاری: تقویت دیپلماسی دریایی شکست سیاست‌های استعماری دشمن را به همراه دارد

حزب الله:رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز اگر دشمن از نیروی دریایی فاصله می‌گیرد یعنی می‌داند قدرت دریایی ما چقدر است و اگر امروز در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و سایر دریاها حضور نیروی دریایی را می‌بینیم و امنیت برقرار می‌کنیم یعنی اقتدار دریایی داریم.
۰
کد مطلب : ۲۷۴۰۴۶
امیر سیاری: تقویت دیپلماسی دریایی شکست سیاست‌های استعماری دشمن را به همراه دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز (هفتم بهمن ماه) در مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس، افزود: طبق بیان مقام معظم رهبری، کشور ما یک کشور دریایی است و ما چه از جنوب و چه از شمال مرز دریایی داریم و هرچقدر ما توانمند باشیم می‌توانیم از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه دریا هم منبع قدرت است و هم ثروت و اگر ما تاکنون از دریا برای قدرت و ثروت استفاده نکردیم علتش توطئه‌های استعمار و استکبار بوده‌ است، تصریح کرد: دریا منافعی دارد و حضرت آقا زمانی که از ناوگان جنوب بازدید کردند منافع دریاها را متعلق به ملت‌ها دانست و راه این بهره‌برداری نیز اقتدار است که اگر اقتدار داشته باشیم می‌توانیم از منابع موجود در دریا برای توسعه دریا محور کشور استفاده کنیم.
امیر سیاری اظهار کرد: در دریا منابع خدادادی بسیاری وجود دارد که منابع غذایی‌، انرژی‌های موجود و تجارت دریایی از جمله آن است؛ ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا است بر همین مبنا دیپلماسی دریایی نیز مهم است، در دریا منابعی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنیم و سیاست‌های استعماری دشمن را شکست داده و پوزه آنان را به خاک بمالیم و مجدد نظریه بازگشت به دریا را احیا کنیم. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بعد اقتدار در دریا داشتن نیروی دریایی قوی است و اگر این مهم محقق شود می‌توانیم از منابع دریایی برای پیشرفت استفاده کنیم و اگر نیروی دریایی نباشد امکان استفاده از این منابع عظیم نیز وجود نخواهد داشت، از سالی که رهبری معظم انقلاب در هرمزگان حضور پیدا کردند حرکت به سوی اقتدار آغاز شده است و امروز شاهد اعزام هشتادمین ناوگروه هستیم.
وی اضافه کرد: امروز اگر دشمن از نیروی دریایی فاصله می‌گیرد یعنی می‌داند قدرت دریایی ما چقدر است و اگر امروز در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و سایر دریاها حضور نیروی دریایی را می‌بینیم و امنیت برقرار می‌کنیم یعنی اقتدار دریایی داریم. 

سیاری با بیان اینکه برگزاری رزمایش مرکب با چین و روسیه به فرماندهی ایران معنای ویژه و خاصی دارد که یعنی آن‌ها توان نیروی دریایی ارتش را قبول دارند و ایران را به عنوان یک قدرت دریایی به رسمیت می‌شناسند، عنوان کرد: امروز اگر ما در همایش فرماندهان حاشیه اقیانوس هند حضور داریم یعنی کشورهای دنیا ما را بعنوان یک قدرت دریایی قبول دارند و با این اقتدار دریایی می‌توانیم از منابع دریا استفاده کنیم، امروزه به مانند همان کاری که در دفاع مقدس انجام و ۱۰ هزار کشتی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شد؛ با قدرت کشتی‌های تجاری و نفتی را اسکورت می‌کنیم تا به تعبیر رهبری اقتصاد کشور با این اقدامات سالم بماند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شما نیروهای نظامی فعال در دریا امروز باعث می‌شوید که اقتدار و قدرت دریایی داشته باشیم و همت خانواده‌های شما نیز قابل ستایش است، ما جانمان را برای اقتدار، استقلال و تمامیت ارضی کشور در طبق اخلاص می‌گذاریم.

وی عنوان‌ کرد: آخرین ماموریتی که ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی انجام داد یک حرکت بزرگ بود که اثراتش در دنیا ماند و نشان داد توان رزمی، آموزشی، دانشی و توان ماندگاری ما در دریا چقدر است که از مقابل ۵۵ کشور عبور کنی و در هیچ بندری پهلو نگیری و این محقق نمی‌شود؛ مگر با ایثار، از خود گذشتگی و دانش شما افسران نیروی دریایی و در این ماموریت بدانید که اول یک بحث آموزشی را دنبال می‌کنید و قرار است فرماندهانی را تربیت کنید که آینده‌سازان نیروی دریایی هستند بنابراین در تمام حرکات خود الگو باشید تا دانشجویان از شما به نحو احسن استفاده کنند.
دریادار سیاری در پایان گفت: در دریاها وقتی پرچم جمهوری اسلامی ایران باد می‌خورد و از جلوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای عبور می‌کنیم؛ این حضور برای سایر کشورها الهام بخش است که چطور ایران اسلامی با انواع تحریم‌ها اینگونه به اقتدار رسیده‌ و در دریاها حضور دارد.

  صبح امروز (هفتم بهمن ماه) مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه‌ رزمی، اطلاعاتی آموزشی نداجا اعزامی به کارورزی دانشجویان دانشگاه‌افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد.در این ماموریت ناو لجستیکی تنب، ناو لجستیکی بندرعباس و ناوشکن کلاس الوند نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. این ناوها و ناوشکن صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌اله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شدند. در این ماموریت اساتید نمونه دانشکده افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز ناوگروه‌ را همراهی می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین