کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«کوچک جنگلی» در «پیش پرده» رادیو صبا

مهر , 7 بهمن 1400 ساعت 9:37

حزب الله:«رادیو صبا» در برنامه «پیش پرده» به معرفی تیتراژهای ماندگار در تلویزیون می پردازد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.
برنامه «پیش پرده» روز پنجشنبه هفتم بهمن به سراغ موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی می‌رود.
«ترا گما میرزا کوچیک خانا» نام تصنیفی است فولکلوریک که شاعری ناشناس در گرامیداشت میرزا کوچک خان آن را سروده است. مردم گیلان بارها به شیوه‌های مختلف این ترانه را بازخوانی کرده‌اند؛ شناخته شده ترین نسخه از این تصنیف متعلق به تیتراژ پایانی فیلم کوچک جنگلی با صدای ناصر مسعودی است و درون مایه‌ای دشتی دارد.
این تصنیف در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس با عنوان تصنیف میرزا کوچک خان ثبت ملی شد.
موسیقی تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» به آهنگسازی سیدمحمد میرزمانی و خوانندگی ناصر مسعودی یکی از جاودانه‌های باقی‌مانده از دورانی است که موسیقی تیتراژ نقش بسیار مهم‌تری نسبت به این دوران داشت.
«کوچک جنگلی» یکی از سریال‌های تلویزیون ایران در دهه ۶۰ است که در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع کثیری از هنرمندان ساخته شده است. در این سریال تلاش می‌شود زوایایی از قیام میرزا کوچک خان و مردم گیلان، با یک نگاه نسبتاً تحلیلی، به نمایش درآید.
موسیقی تیتراژ سریال به آهنگسازی سید محمد میرزمانی و خوانندگی ناصر مسعودی است که با آن تم گیلکی و نوای برآمده از تاریخ گیلان طعم تماشای یک سریال حماسی – تاریخی را شیرین کرده است.
«پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.


کد مطلب: 273996

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/273996/کوچک-جنگلی-پیش-پرده-رادیو-صبا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com