کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ باور غلط رایج در مورد درد مفاصل و زانو + راهکار طبیعی برای تسکین درد

باشگاه خبرنگاران جوان , 4 بهمن 1400 ساعت 14:58

۵ باور غلط رایج در مورد درد مفاصل و زانو و راهکار طبیعی برای تسکین آن را بشناسید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، افسانه‌های بسیاری وجود دارند که مردم در مورد زانو درد در فصل زمستان آن‌ها را باور می‌کنند. به همین دلیل است که می‌توانید با از بین بردن رایج‌ترین افسانه‌ها در مورد درد زانو یا مفاصل در زمستان، نحوه مدیریت درد را بهتر درک کنید.
در این گزارش باور‌های غلط شناخته شده در مورد درد مفاصل و زانو و راهکار تسکین در زمستان آمده است.
درد مفاصل و زانو و راهکار تسکین
آیا در انجام اسکات مشکل دارید؟ دویدن سریع برای شما سخت است؟ آیا در زانو‌های خود احساس درد می‌کنید؟ می‌توانید سفتی را در مفاصل خود احساس کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ممکن است با مشکلات مفصلی یا زانو دست و پنجه نرم کنید. با کاهش فشار و همچنین هوای سرد، ممکن است ناگهانی درد‌های تحریک‌کننده‌ای در سراسر بدن ایجاد شوند. زانو درد به خصوص در فصل زمستان شایع است و زندگی را به خصوص برای مبتلایان به آرتروز سخت می‌کند.
افزایش زانو درد در هوای سرد
همیشه اعتقاد بر این است که زانو درد ناشی از هوای سرد با آرتروز مرتبط است. با این حال، تغییر شرایط آب و هوایی بر سلامت مفاصل تاثیر نمی‌گذارد. از آن جایی که فشار اتمسفر در فصل زمستان کاهش می‌یابد، این تغییر فشار می‌تواند باعث تورم مفاصل شما بیشتر از حد معمول و در نتیجه افزایش درد شود.
افراد مبتلا به آرتریت ممکن است در ماه‌های زمستان مشکلاتی داشته باشند؛ زیرا فشار هوای پایین باعث انبساط بافت‌های بدن می‌شود که به اعصاب و مفاصل فشار وارد می‌کند و باعث التهاب و حتی درد شدید می‌شود.
تسکین درد تنها راه برای مدیریت درد است
حتی درد و تورم کوتاه مدت در مفاصل می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. علت درد مفاصل هرچه که باشد، معمولاً می‌توانید آن را با دارو، فیزیوتراپی یا درمان‌های جایگزین درمان کنید. تنها مشکل در مصرف منظم مسکن ها است. مصرف منظم مسکن‌ها می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد که برخی از آن‌ها می‌تواند جدی باشد.
در عوض، باید از یک سبک زندگی سالم مانند تغذیه سالم و ورزش صحیح پیروی کنید. ورزش به بازیابی عملکرد زانو و تسکین درد کمک می‌کند. در حالی که یک رژیم غذایی سالم به حفظ کمبود مواد مغذی برای درمان التهاب کمک می‌کند.
ورزش نباید با زانو درد انجام شود
زانو بزرگترین مفصل بدن است و ما از آن برای فعالیت‌های مختلفی مانند پیاده روی، دویدن و کوهنوردی استفاده می‌کنیم. بنابراین، آن‌ها در برابر آسیب و درد آسیب پذیر می‌مانند. به خصوص در ماه‌های زمستان، بسیاری از افراد با مشکلات ارتوپدی که زمستان به همراه دارد، مواجه می‌شوند.
با این حال، ورزش به بازیابی عملکرد زانو، تسکین درد و کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع، تمرینات ساده‌ای مانند کشش پا، اسکات زانو و استپ آپ، زمانی که تحت نظر پزشک انجام می‌شود، می‌تواند در بازسازی قدرت زانو‌ها و کاهش سفتی مفاصل مفید باشد.
از جراحی پروتز زانو باید اجتناب شود
این گفته کاملا اشتباه است. هیچ ارتباطی بین جراحی تعویض مفصل زانو و آب و هوا وجود ندارد. علاوه بر این، درد ناشی از این جراحی مشابه سایر جراحی‌ها است. اکنون می‌توان درد را با یک رویکرد مدرن کنترل کرد. جراحی‌های پروتز زانو را می‌توان در حداقل زمان انجام داد و به موفقیت رسید؛ بنابراین فرد می‌تواند به راحتی پس از جراحی به برنامه روزانه خود ادامه دهد.
جراحی را به تاخیر نیندازید؛ زیرا از درد می‌ترسید. حتی می‌توانید با پزشک خود صحبت کنید و تمام شک و تردید‌های خود را برطرف کنید. درد نباید مانع از انجام جراحی شود. اگر درمان را به تعویق بیندازید، وضعیت زانوی شما بدتر می‌شود.
درد فقط در هوای سرد افزایش می‌یابد
معمولاً زانو درد به عنوان تشخیص هوای سرد نشان داده می‌شود. اما آیا فقط افراد مسن‌تر مبتلا به آرتریت با درد مفاصل زمانی که دمای بیرون پایین می‌آید، دست و پنجه نرم می‌کنند؟ روشی که ما در مورد زمستان صحبت می‌کنیم، تنها علت درد نیست. تنها سالمندان مبتلا به آرتریت به دلیل سردی هوا از زانو درد رنج نمی‌برند. افراد مبتلا به آرتریت شدیدتر ممکن است به دلیل فشار اتمسفر پایین و رطوبت زیاد هوا، درد و تورم بیشتری را احساس کنند.
تسکین درد مفاصل و زانو
حالا که اشتباهات رایج درباره درد مفاصل و زانو را فهمیدیم، بیایید به سراغ پاسخ این سوال برویم که چه چیزی برای زانو درد مفید است. اگر می‌خواهید زانو درد خود را کاهش دهید و مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌های خود را تقویت کنید، می‌توانید نگاهی به راه حل‌های گیاهی و طبیعی زیر بیندازید. شما فقط می‌توانید دقیق‌ترین و موثرترین اطلاعات را از پزشک خود دریافت کنید.
سرما درمانی
به خصوص اگر زانودردی وجود دارد که در اثر ضربه یا زمین خوردن ناگهانی شروع می‌شود، می‌توانید با اعمال سرما در ناحیه دردناک، این درد‌ها را کاهش دهید. برای این کار کافی است چند تکه یخ را که از فریزر بیرون می‌آورید در کیسه‌ای قرار دهید و با پارچه تمیزی بپیچید و مدتی روی محل درد بگذارید.
دانه بامیه
دانه بامیه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. از سلامت استخوان ها، ماهیچه‌ها و مفاصل حمایت می‌کند. دانه بامیه درد ناشی از، از دست دادن مایعات در زانو را به حداقل می‌رساند. تنها کاری که باید انجام دهید، مصرف چای دانه بامیه است. فراموش نکنید پس از مصرف این چای در دو هفته برای حداقل یک هفته، مصرف را متوقف کنید. با مصرف منظم به مدت ۲ هفته زانو درد را تسکین می‌دهد و سپس دوباره ادامه دهید.
*تاپ (5 صبح دوشنبه)/// بماند///
زنجبیل و روغن زنجبیل
زنجبیل در واقع یکی از موادی است که به عنوان مسکن‌ طبیعی شناخته می‌شود. به لطف خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در آن، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های مختلف استفاده کنید که باعث کاهش درد می‌شود. می‌توانید با احتیاط، روغن زنجبیل را به محل درد بمالید. دم کرده و چای زنجبیل تازه آسیاب شده بنوشید یا آن را با موادی مانند عسل و روغن زیتون مخلوط کرده و برای مدتی کوتاه به محل درد بمالید و سپس آبکشی کنید. البته روغن راه حل سریع تری است؛ اما مصرف منظم آن به شکل چای یا خمیر نیز کمک‌های دائمی تری به سلامتی شما می‌کند.
زردچوبه و روغن زردچوبه
درست مانند زنجبیل، زردچوبه نیز یک ماده غذایی با خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است. به این ترتیب، به یکی از بزرگترین حامیان ما در برابر درد تبدیل می‌شود. برای بهره مندی از این ویژگی، می‌توانید زردچوبه را در بسیاری از دستور العمل‌هایی که درست می‌کنید بگنجانید. چای خود را دم کنید، روغن را مستقیماً روی ناحیه دردناک بمالید یا با مخلوط کردن آن با موادی مانند عسل و شیر مصرف کنید. همچنین می‌توانید مصرف شیر زردچوبه را به طور مرتب شروع کنید. فواید بی شماری دارد.
*تاپ (5 صبح دوشنبه)/// بماند///
چنار برگ
برگ چنار در واقع یکی از طبیعی‌ترین موادی است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. برای بهره مندی از اثرات برگ چنار که به ویژه برای کلسیفیکاسیون و روماتیسم مفید است، می‌توانید آن را مانند چای دم کنید. سپس این آب تیره رنگ را به نواحی دردناک بمالید و منتظر بمانید.
نکته مهم
اگر زانو درد بسیار شدید یا مزمن دارید یا زانو درد به عنوان عارضه بیماری‌های مختلف دارید، باید قبل از استفاده از غذا‌ها و مخلوط‌های فوق بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کنید.
بهترین روش‌های درمانی برای خود را با مشورت پزشکان متخصص به دست آورید. به یاد داشته باشید که محلول‌های طبیعی و گیاهی فقط می‌توانند کمک کننده باشند. درست نیست که آن‌ها را درمانی بدانیم و از آن‌ها به عنوان دارو استفاده کنیم.


کد مطلب: 273776

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/273776/۵-باور-غلط-رایج-مورد-درد-مفاصل-زانو-راهکار-طبیعی-تسکین

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com