تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
plusresetminus
حزب الله:بر اساس جدیدترین آمار تولید، ایران خودرو ۵۳ درصد از سهم تولید خودروهای سواری کشور در آذرماه ۱۴۰۰ را در اختیار خود گرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۷۵۹
گام‌های ایران‌خودرو در مسیر خودکفایی و صرفه جویی ارزی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از تسنیم، گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1399 با تولید 505 هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری رشد 35 درصدی نسبت به سال 98 را رقم زد و این در حالی است که تولید عمده محصولات مونتاژی در این گروه متوقف شده بود. ایران خودرو با ثبت این آمار در سال گذشته 83 درصد از رشد تولید خودرو در کشور را در اختیار گرفت و به 55 درصد از سهم بازار خودروی سواری کشور دست یافت.
داخلی سازی و خودکفایی در تولید یکی از محورهای مهم فعالیت ایران خودرو در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با اعمال تحریم های ظالمانه بوده است.
این خودروساز با تعریف پروژه های متعدد خودکفایی، از سال 98 تا پایان آذرماه امسال موفق به ثبت عدد 304 میلیون یورو داخلی سازی در بخش های مختلف قطعات، مجموعه ها و مواد اولیه براساس تیراژ سالانه شده است که از این مقدار 88 میلیون یورو از محل پروژه های تعریف شده در میزهای خودکفایی وزارت صمت بوده است.
در ماه‌های اخیر نیز توسعه در تمامی جوانب از قوای محرکه و توسعه سبد محصولات تا بازارهای صادراتی و همچنین خودکفایی را با جدیت دنبال کرده که نتایج آن در توسعه محصولات و عرضه خودروهای جدید نمایان است.
به واسطه تحقیق، توسعه و دستیابی به دانش روز صنعت خودرو، این خودروساز در کنار تعمیق خودکفایی تولید، تمامی محصولات فعلی خود را به روزرسانی کرده و طراحی و تولید محصولات جدید را در پیش گرفته است. در همین راستا، کراس اوور جدید ایران خودرو قرار است به زودی رونمایی شود و در سال آینده نیز به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
توسعه محصولاتی نظیر رانا پلاس، سورن پلاس، توسعه خانواده دنا، به روزرسانی پیشرانه TU5 برای محصولات مختلف و دیگر دستاوردها موجب آن شد تا نسخه جدید این خودروها بدون وقفه در تولید و همگام با استاندارد آلایندگی روز و تغییرات ظاهری و داخل کابین به بازار عرضه شوند.
همچنین طراحی و توسعه سه گیربکس جدید شش سرعته دستی، نیمه اتوماتیک AMT و اتوماتیک AT به دنبال عرضه محصولات مطابق با نیاز مشتریان، همگام با سیاست های کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد و
برنامه عرضه محصولات جدید با گیربکس نیمه اتوماتیک را نیز در سال جاری نهایی و برخی محصولات را مجهز به این نوع گیربکس وارد بازار خواهد کرد.
تا پیش از سال 1398 تمامی محصولات ایران خودرو بر پایه سه تا چهار پیشرانه طراحی و تولید می شدند و اوج دستاورد در این محصولات همان پیشرانه ملی خانواده EF7 بود اما گروه صنعتی ایران خودرو در پایان سال 98، نقشه راه قوای محرکه ای را ترسیم کرد که به سرعت بخش مهمی از آن وارد چرخه صنعتی سازی شد و اکنون در حالی که کمتر از دو سال از ترسیم این نقشه می گذرد، پروژه ها یکی پس از دیگری به ثمر نشسته و آماده عرضه به بازار می شود.
خانواده پیشرانه های سه استوانه، متشکل از چهار عضو در نسخه های تنفس طبیعی و توربو و یک نسخه CNG کاربرد فراوانی در محصولات آینده ایران خودرو خواهد داشت.
توسعه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر ایجاد غرور ملی برای تولید با کیفیت داخلی، در نهایت سبب استقبال مشتریان خارجی از محصولات این شرکت خواهد شد.
در حال حاضر نیز احیای سایت های خارجی این شرکت در دستور کار قرار گرفته که حاصل توسعه بازارهای هدف صادراتی، ارزآوری برای اقتصاد کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین