تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
plusresetminus
حزب الله: در پنجمین سالگرد حادثه دل‌خراش پلاسکو، یاد و خاطره ۱۶ آتش‌نشان فداکار و ۶ شهروند جان‌باخته در این حادثه را گرامی می‌داریم.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۷۰
روزی که تیترها ماندگار شدند؛ به‌یاد شهدای پلاسکو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سی‌ام دی‌ماه سال ۱۳۹۵ طبقه دهم ساختمان پلاسکو، دچار حریق شد. آتش در زمانی اندک طبقات بالایی ساختمان را فراگرفت و حریقی که ساعت ۷ و ۵۸ دقیقه آغازشده بود، ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه سبب ریزش کامل ساختمان شد.
آتش‌نشان‌ها برای اطفای حریق وارد غول آهنی پایتخت شده بودند، آتش‌نشان‌هایی که ۱۶ تن از آن‌ها همان‌جا باقی ماندند.
آتش‌نشانان غیور همه برای کمک به مردم گرفتار در ساختمان پلاسکو حاضر شدند، در نهایت نیز پس از خروج تعداد قابل‌توجهی از شهروندان از ساختمان پلاسکو، ۱۶ آتش‌نشان شهید زیر آوار ساختمان ماندند.
عملیات تجسس و آواربرداری برای یافتن پیکرهای شهدای پلاسکو روزها به طول انجامید و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته‌شده تمام پیکرهای آتش‌نشان‌ها از زیر آوار ساختمان خارج شد.
پیکر آتش نشان‌های شهید حادثه پلاسکو در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا و در جوار شهدای گمنام اکنون چند سال است که آرام گرفته است.

سازه‌های تبلیغات فرهنگی پایتخت به احترام آتش‌نشانان غیوری که در این حادثه دل‌خراش جان خود را از دست دادند با طرح‌هایی تحت عنوان «روزی که تیترها ماندگار شدند»، از محدوده ساختمان پلاسکو تا میدان بهارستان، اکران شده است.
تاریخ کشورمان پُر است از رشادت‌های قهرمانانی که جان خود را فدای امنیت و آسایش ملت خویش کرده‌اند، مدیریت شهری کرج در پنجمین سالگرد حادثه دل‌خراش پلاسکو، یاد و خاطره ۱۶ آتش‌نشان فداکار و ۶ شهروند جان‌باخته در این حادثه را گرامی می‌دارد و عروج آسمانی ۱۶ آتش‌نشان قهرمان را به محضر ملت شریف و خانواده داغدار آن عزیزان تسلیت عرض می‌کند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین