تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
plusresetminus
رئیسی در دیدار با ایرانیان مقیم روسیه:

میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایت بخش نیست

حزب الله: سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های فشرده خود در روسیه، شامگاه چهارشنبه با جمعی از ایرانیان مقیم دیدار کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۳۷
میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایت بخش نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های فشرده خود در روسیه، شامگاه چهارشنبه با جمعی از ایرانیان مقیم دیدار کرد.
در این دیدار صمیمی، وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رؤسای نهادهای ایرانی مستقر در روسیه، تجار و بازرگانان، دیپلمات‌ها و دانشجویان حضور داشتند.
کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در آغاز این نشست، گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه ارائه کرد و در ادامه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، موانع و چالش‌های پیش رو را تشریح کرد.
نمایندگان تجار و بازرگانان و دانشجویان نیز هر کدام مشکلات بخش‌های مرتبط را تشریح کردند و رفع موانع و مشکلات را خواستار شدند.
سیدابراهیم رئیسی هم در این نشست، به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: علیرغم رشد نسبتاً خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.
رئیس جمهور کشورمان به مذاکره خود با همتای روسی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و آقای پوتین نیز با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.
رئیسی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوزهای دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.
وی روسیه را بازاری بزرگ برای کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهادهای مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.
رئیسی به ضرورت مدیریت نرخ ارز به منظور ثبات در اقتصاد اشاره کرد و گفت: نرخ ارز را نمی‌توان بصورت دستوری کنترل کرد، بلکه باید با ساز و کار و تمهیدات مناسب مدیریت شود.
منبع : مهر به نقل از صدا، سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین