تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله:مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: مردم باید تزریق دُز سوم واکسن خود را نیز جدی گرفته و هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۳۴۴
هر دُز واکسن کرونا چند درصد ایمنی ایجاد می‌کند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ارشد بهرامی  در رابطه با وضعیت ویروس کرونا در شهرستان طارم، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان طارم در وضعیت آبی و پایدار کرونایی قرار دارد ولی این وضعیت شکننده است و اگر مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی نگیرند، ممکن است شهرستان در وضعیت‌های دیگری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کرونا اُمیکرون نیز در کمین است و مردم باید این مسئله را جدی بگیرند، افزود: تزریق یک دُز واکسن ۲۵ درصد، دُز دوم ۵۵ درصد و تزریق دُز سوم بیش از ۸۰ درصد ایمنی برای بدن افراد ایجاد می‌کند، به همین دلیل مردم باید تزریق دُز سوم واکسن خود را نیز جدی گرفته و هرچه سریع‌تر نسبت به آن اقدام کنند.
این مسئول در رابطه با میزان واکسیناسیون در شهرستان طارم، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۱.۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال شهرستان دُز اول، ۸۳ درصد دُز دوم و ۲۵ درصد از افراد در شهرستان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و دُز اول و دوم واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال و دُز سوم نیز برای افراد بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود.
بهرامی در رابطه با روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز ادامه داد: در حال حاضر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجتماعات، تالارها و ... در شهرستان نظارت می‌شود و در مدارس این منطقه نیز علاوه بر کارشناسان شبکه بهداشت، نیروهای اداره آموزش‌ و پرورش نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در کل جامعه تاثیر مثبتی داشته ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است و مردم در نطر داشته ‌باشند که برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های‌شان نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را فراموش کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین