تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جزییات شرایط و پروتکل‌های کرونایی برای سفرهای هوایی به انگلستان و لبنان را اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۰۰۲
جزئیات شرایط پرواز به انگلیس و لبنان اعلام شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،میراکبر رضوی درباره شرایط جدید سفر به لبنان و انگلیس اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نحوه ورود مسافران به کشور را براساس آخرین دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نظارت و به طور مداوم شرایط پروتکل‌های بهداشتی را به شرکت‌های هواپیمایی و مبادی ورودی کشور اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی نیز بر اساس مقاصد پروازی‌شان، پروتکل‌های بهداشتی را در پروازهای خارجی اعلام می‌کنند که به عنوان مثال براساس آخرین مقررات بروزرسانی شده، مسافران برای سفر به انگلستان از ایران باید شرایط  آن را داشته باشند که می‌توان به داشتن پاسپورت اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا و کانادا، داشتن انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلیس و غیره اشاره کرد. البته مسافران دارای اقامت دائم که بیش از دو سال خارج از انگلیس اقامت داشتند و مجوز آن‌ها باطل شده اجازه انجام پرواز به انگلیس را نخواهند داشت و مسافران باید ویزای معتبر انگلیس را داشته باشند اما با ویزای توریستی حتما باید بلیت رفت و برگشت را خریداری کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره شرایط و پروتکل‌های بهداشتی سفر به انگلستان اینگونه توضیح داد که همه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به انگلستان باید در محدوده ۴۸ ساعت به پرواز آزمایش PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. همچنین مسافران دارای کارت واکسن صادر شده در ایران نیز باید تست روز دوم و هشتم را از طریق لینک‌های معرفی شده خریداری کنند.
وی ادامه داد: مسافران پس از ورود به انگلستان به مدت ۱۰ روز قرنطینه خانگی خواهند شد و قبل از سفر به این کشور باید فرم خوداظهاری در لینک زیر را تکمیل نموده و پس از دریافت QR کد کپی آن را به همراه داشته باشند.
رضوی اعلام کرد: مسافران دارای کارت واکسیناسیون شده در کشورهای اعلام شده که از آخرین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون و یا سینوفارم آن‌ها ۱۵ روز گذشته باشد و مسافران ۱۲ تا ۱۸ سال مقیم کشورهای اعلام شده از انجام تست PCR قبل از پرواز رزرو روز هشتم و قرنطینه خانگی در انگلیس معاف خواهند بود.
وی همچنین درباره آخرین مقررات سفر به لبنان گفت: تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به لبنان باید قبل از پرواز آزمایش PCR در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت را انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد جلوگیری می‌شود اظهار کرد: مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید ۱۹ که از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافرانی که کمتر از هفت روز خارج از لبنان اقامت داشتند از انجام تست PCR در محدوده ۴۸ ساعت به پرواز معاف هستند اما باید کارت واکسیناسیون خود را به زبان انگلیسی با QR کد در هنگام پرواز ارائه دهند و قبل از پرواز اطلاعات خود را در این سایت ثبت کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از همه مسافران بالای ۱۲ سال عازم به لبنان در بدو ورود تست پی سی آر در فرودگاه گرفته می‌شود و مسافران تا جوابدهی تست در قرنطینه خانگی خواهند بود که هزینه تست و سیستم نرخ‌گیری بروزرسانی شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین