تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
plusresetminus
حزب الله:خیرین سلامت کشور از ابتدای سال تا کنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بهداشت و سلامت در کشور کمک کرده اند
۰
کد مطلب : ۲۷۳۰۰۱
کمک 1600 میلیارد تومانی خیرین سلامت در استان تهران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معاون مجمع خیرین سلامت کشور ضمن اعلام این خبر گفت: این مجمع در سال ۸۸ با هدف جذب و هدایت کمک‌های خیرین به سمت اولویت‌های بهداشتی و درمانی کشور تاسیس شد و تا کنون در مجموع بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط خیرین در این مجمع برای توسع درمان در کشور هزینه شده است.
دکتر غنیان افزود: هم اکنون مجمع خیرین سلامت بیش از ۱۴۰ هزار خیر سلامت را از بیش از ۳۰۰ نقطه‌ی کشور گرد هم آورده است که به عنوان یاوران سلامت در کنار ما هستند.
وی گفت: تمام تلاش ما این است که در بحث مراکز درمانی پروژه جدیدی معرفی نکنیم بلکه با جذب کمک‌های خیرین و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این سرمایه گزاری‌ها را اثر بخش کنیم.
وی افزود: با توجه به جمعیت بالای شهرستان‌های استان تهران زیرساخت‌های سلامت در این مناطق در حد استاندارد نیست و این می‌طلبد که دولن به سهم خود و خیرین سلامت هم در کنار دولت این زیرساخت‌ها را به حداقل ممکن برسانند.
مسئول مجمع خیرین سلامت استان تهران هم در حاشیه دومین نشست هم اندیشی خیرین سلامت استان تهران در سال جاری، که به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد به خبرنگار ما گفت: در این نشست‌ها تلاش ما این است که بر اساس نیاز سنجی و آمایش بهداشت و درمان که دراستان تهران داریم نیاز‌های درمانی بیشتر مردم در این استان را شناسایی و با کمک خیرین برطرف کنیم.
محمدحسن نامی افزود: اگرچه بسیاری از مراکز درمانی در شهر تهران همچون بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا، بیمارستان شهدای یافت آباد، بیمارستان مهدیه و چند بیمارستان دیگر محروم هستند و برای این مراکز هم هزینه می‌کنیم، اما اولویت ما شهرستان‌های استان تهران است.
وی گفت: همین امروز در پاکدشت با کمک خیرین مهمترین نیاز‌های درمانی شهرستان در دو بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت شناسایی و به همت خیرین ۲۰ میلیارد کمک برای تجهیز و توسعه دیالیز و زایشگاه بیمارستان زعیم اختصاص داده شد و یک دستگاه مانیتور که برای احیای بیماران مورد نیاز بیمارستان شهدای پاکدشت بود مصوب شد و به زودی در اختیار بیمارستان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با توجه به جمعیت ۴۵۰ هزار نفری پاکدشت و از طرفی قرار گیری این شهرستان در مسیر بزرگراه امام رضا، در اینجا حداقل به ۹۰۰ تخت بستری نیاز است که از این تعداد حدود ۲۰۰ تخت در حال حاضر تامین شده است.
منبع : روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین