تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
plusresetminus
با تائید برگزاری رزمایش؛

کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد

حزب الله: ‌کره شمالی می‌گوید پرتاب‌های موشکی روز جمعه، برگزاری یک مانور توسط هنگ موشکی راه‌آهن بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۹۴۵
کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند، پرتاب موشکی که صبح روز جمعه اعلام شد، یک پرتاب آزمایشی توسط هنگ موشکی راه آهن این کشور بوده است.
گفته شده پرتاب موشک از قطار راه آهن در کره شمالی در غربی‌ترین استان این کشور و در مرز چین انجام شده است. این رزمایش و تمرین موشکی شامل شلیک دو موشک هدایت شونده تاکتیکی به سمت دریای ژاپن بوده است.
خبرگزاری دولتی کره شمالی در ارتباط با پرتاب موشک از راه آهن گفته است: «سیستم عامل موشکی در سراسر کشور و یافتن راه‌هایی برای تکمیل روش‌های جنگی با موشک‌های راه‌آهن در دستور کار قرار دارد.»
سامانه موشکی راه‌آهن کره شمالی که حامل موشک‌های بالستیک است، سپتامبر گذشته رونمایی شد.
هدف از پرتاب موشک از طریق قطار حفاظت از موشک‌ها از حمله با تغییر مداوم مکان آنها عنوان شده است. برای کشوری مانند کره شمالی که نگران حمله پیشگیرانه توسط کره جنوبی یا ایالات متحده است، چنین قابلیتی احتمالاً به آنها کمک می‌کند که توان بازدارنده خود را افزایش دهند.
پرتاب روز جمعه سومین پرتاب موشکی کره شمالی در دو هفته گذشته بوده است.
آمریکا مدعی شد که این آزمایش‌ها تحریک‌آمیز بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و ادعا می‌کند که قطعنامه‌های منع موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های مافوق صوت را نیز پوشش می‌دهد. آمریکا همچنین پس از این آزمایش‌های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره‌ای را تحریم کرد که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می‌کنند. خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که افراد تحریم شده به پیونگ یانگ در «تهیه غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی» کمک کرده‌اند.
در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه با انتقاد شدید از آنچه «منطق گانگستری» آمریکا عنوان کرد، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد نکرده است.
ایالات متحده از کره شمالی می‌خواهد که از برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود دست بردارد، اما پیونگ یانگ می‌گوید در غیاب یک معاهده صلح دائمی با سئول و واشنگتن، به توان موشکی برای تضمین امنیت خود نیاز دارد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین