کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طبق پیش بینی فعالان بازارهای مالی؛

سرمایه گذاران منتظر رفع ابهامات بورس هستند

باشگاه خبرنگاران جوان , 25 دی 1400 ساعت 9:02

حزب الله:
بسیاری از فعالان بازار‌های مالی معتقدند که نرخ ارز و سکه در روز‌های پیش رو تغییر چندانی ندارد و بازار سرمایه نیز نوسان شدیدی نخواهد داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، هفته گذشته شاخص کل بورس با اُفت ۲.۱۱ درصدی از محدوده یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد به یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و تمام شاخص‌ها روند منفی را تجربه کردند. بازاری که در حال حاضر با ابهام توافق برجام و تعیین و تکلیف بودجه ۱۴۰۱ دست و پنجه نرم می‌کند و علی‌رغم ارزندگی بسیاری از شرکت‌ها، پول‌های بزرگ همچنان تصمیم به خرید سهام نگرفته‌اند.

 
پول های بزرگ منتظر رفع ابهامات بورس هستند/ ارز برمدار کاهش قیمت
 
بابک سالاروند گفت: در هفته پیش رو از بازار انتظار روندی خنثی را داریم. شاخص کل نهایتا می‌تواند از محدوده یک میلیون و ۳۳۴ هزار تا محدوده یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد رشد کند و شاخص هم وزن نیز می‌تواند تا محدوده ۳۶۴ هزار واحد رشدی را تجربه کند.
 
این کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته آینده همچنان سرمایه‌گذاران منتظر اخبار برجام هستند و به دلیل ابهام در آینده توافق، اقدام به خرید و فروش نمی‌کنند؛ چرا که نمی‌دانند سرمایه‌گذاری در چه صنایعی (دلاری یا ریالی) مقرون به صرفه و سودده خواهد بود.
 
او گفت: در هفته‌های گذشته اکثر شرکت‌ها راه خود را از بازار جدا کردند و بورس لیدر محور و پیرو صنعت خاصی نبود. همچنین برخی سهم‌ها با ورود پول ناچیز و با وجود اینکه حجم مبنای آن‌ها پر نشده بود، صف خرید شدند که نشان دهنده این است که در اکثر شرکت‌ها فروشنده قوی‌ای وجود ‌ندارد.
 
در هفته پیش‌رو اخباری همچون توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌تواند مانند هفته گذشته صنایع زراعت و غذایی را تحت تاثیر خود قرار دهند.
 
همچنین در هفته‌های گذشته ارزش معاملات رو به بهبود بوده و در هفته پیش‌رو انتظار می‌رود افزایش۲۰ درصدی در ارزش معاملات را داشته باشیم. همچنین در هفته گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد که انتظار می‌رود این روند در این هفته هم ادامه‌دار باشد.
 
نرخ ارز با نوسان همراه است
بازار ارز و سکه در هفته‌ای که گذشت روند نزولی در پیش گرفت و نرخ دلار بر اساس قیمت اعلام شده از صرافی ملی به طور میانگین حدود 1/2 تومان کاهش یافت و یورو نیز 1/1 درصد ارزان شد.
 
کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به اینکه مذاکرات وین درجریان است بنابراین  اگر مذاکرات به نتیجه برسد،پیش بینی می شود در دراز مدت  قیمت دلار به ۲۴ هزار تومان برسد و اگر مذاکرات به نتیجه مطولبی نرسد، رسیدن دلار به قیمت ۳۰ هزار تومان دور از انتظار نیست. 
 
به گفته زنگویی قیمت دلار در  این هفته  بین ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۹ هزار تومان در بازار آزاد  نوسان دارد.
 
نرخ سکه افزایش نخواهد داشت
قیمت سکه نیز همسو با نرخ ارز کاهشی بود و حدود 3/5 درصد ارزان شد ، البته طلای ۱۸ عیارهم حدود 2/9 درصد  هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در هفته گذشته وضعیت بازار آرام بود و شاهد کاهش قیمت سکه و طلا بوده ایم و معاملات با احتیاط انجام می شد. 
 
به گفته کشتی آرای در روزهای آینده  روند بازار همانند هفته گذشته خواهد بود چراکه بازار طلا و ارز تحت تاثیر مذاکرات وین قرار دارد و هرگونه خبر مثبتی می تواند تاثیر مطلوبی بر کاهش قیمت ها داشته باشد و  پیش بینی می شود قیمت طلا و سکه در 3 روز آینده روند گذشته را ادامه دهد.


کد مطلب: 272902

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272902/سرمایه-گذاران-منتظر-رفع-ابهامات-بورس-هستند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com