تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
plusresetminus
حزب الله:شرکت های هواپیمایی بلیتی کمتر از ۶۰۰ هزارتومان نمی فروشند در حالی که وزیر راه و شهرسازی مخالف این نوع قیمت گذاری است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۹۰۰
کف قیمتی در نرخ بلیت هواپیما وجود دارد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در روزهای اخیر باز هم قیمت بلیت هواپیما در راس اخبار حمل و نقل قرار گرفت؛ اما این بار به جای گرانفروشی، ارزان فروشی بلیت هواپیما مطرح شد. ارزان فروشی که به گفته برخی از مسئولان هواپیمایی با آن برخورد خواهد شد.

کف نرخ بلیت برداشته شده بود

چندی پیش انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که برای نرخ پرواز‌های داخلی کف قیمتی ۶۰۰ هزارتومان است؛ در حالی که از ۲۶ آبان همزمان با کاهش ۲ تا ۳۲ درصدی قیمت بلیت هواپیما کف قیمتی برداشته شده وتنها سقف قیمت بلیت اعلام شد.
در آن بازه زمانی ارزان‌ترین سقف قیمتی مسیر‌ پروازی مربوط به تهران - اراک بود که به ۵۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود، اما بعد از گذشت یک ماه در ابلاغیه جدید، به دلیل قانون مالیات بر ارزش افزوده نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی ۴ درصد و در مسیر‌های خارجی ۹ درصد افزایش یافت.
پس از ابلاغیه جدیدی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص کف قیمتی بلیت هواپیما اعلام کرده بودند، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در اظهاراتی به شرکت های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیت در نرخ‌های پایین می‌کنند، هشدار داد که با شرکت های هواپیمایی که اقدام به رقابت مضره کنند، برخورد می‌شود.
به گفته او، باید  امنیت مسافران تامین شده و هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد بدون بیمه اقدام به مسافرگیری کند.

تذکر وزیر راه وشهرسازی برای ممنوع بودن ارزان فروشی بلیت هواپیما

بلافاصله بعد از این اظهار نظر، وزیر راه و شهرسازی در تذکری به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «انتظار دارم اولویت سازمان هواپیمایی توجه به حقوق و منافع عموم مردم باشد تا منافع و درآمد شرکت‌های هواپیمایی.»

ممنوعیتی برای ارزان فروشی بلیت هواپیما وجود ندارد

میر اکبر رضوی گفت: سازمان هواپیمایی با تعیین کف قیمت بلیت هواپیما مخالف است. این موضوع در صورتی که زمینه ساز ایجاد رقابت سالم بین شرکت های هواپیمایی شود، هیچ ممنوعیتی ندارد، اما هیچ یک از آن ها حق ندارند که نرخی بالاتر از نرخ مصوب به مسافران بلیت بفروشند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرد؛ هیچ زمانی در نرخ بلیت هواپیما کف قیمتی وجود نداشته است. شایعات مطرح شده مبنی بر تعیین کف قیمتی را رد می‌کنم. در صورتی که امنیت و خدمات مسافران تامین شود، ارزان فروشی بلیت مانعی ندارد.
بر اساس گفته رضوی تاکنون هیچ تخلف و یا گزارشی مبنی بر تعیین کف قیمت بلیت در شرکت‌های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی اعلام نشده است و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.
بر اساس این گزارش در حال حاضر با توجه به اینکه اعلام شده هیچ کف قیمتی گذاشته نشده و نرخ بلیت هواپیما همچنان بدون کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما به نظر می‌رسد که شرکت های هواپیمایی شیوه خودشان را دارند و در بسیاری از مسیر‌ها بلیتی ارزان‌تر از ۶۰۰ هزار تومان وجود ندارد.
در همان روز‌های ابتدایی که اعلام شده بود نرخ بلیت هواپیما بین ۲ تا ۳۲ درصد کاهش یافت، نرخ بلیت هواپیما در برخی از مسیر‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسیده بود اما در حال حاضر با وجود آنکه اعلام می‌کنند کف نرخ بلیت هواپیما وجود ندارد، اما شاهد آن هستیم که بلیتی هم ارزان‌تر از ۶۰۰ هزار تومان وجود ندارد.
ارزان فروشی که هیچ وقت در بخش هوایی معنا پیدا نکرد
ارزان فروشی که هیچ وقت در بخش هوایی معنا پیدا نکرد
 
ارزان فروشی که هیچ وقت در بخش هوایی معنا پیدا نکرد
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین