کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایی: صلح و پیشرفت بدون قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی آمریکا بیشتر برای جهانیان در دسترس خواهد بود

تسنیم , 23 دی 1400 ساعت 15:21

حزب الله:
معاون اقتصادی رئیس جمهور بر ضرورت تعامل و همکاری مجالس ایران و نیکاراگوئه در راستای قانون‌گذاری و تسهیل شرایط در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط دو‌کشور تاکید کرد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور روز سه شنبه به وقت محلی در دیدار گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه، گفت: تاریخ انقلاب و مبارزه با امپریالیسم و استعمار در ایران و نیکاراگوئه شباهت‌ها و قرابت زیادی نسبت به هم دارد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط که دشمنان همه توان خود را علیه ملت‌های مقاوم به کار بسته‌اند، باید در کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشیم، گفت: دشمنان ملت‌های مقاوم باید بدانند که ما همواره در کنار هم هستیم و آنها نمی‌توانند با توطئه و تحریم به اهداف خود دست پیدا کنند.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با محکوم کردن اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه دولت و ملت نیکاراگوئه، خاطرنشان کرد: امروز دوران زورگویی، تحریم و جنگ در جهان به پایان رسیده است و باید در مجامع بین المللی علیه این توطئه و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.
رضایی ادامه داد: مطمئنا صلح و پیشرفت منهای قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی آمریکا برای جهانیان عادلانه‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود.
وی همچنین ضمن ابلاغ پیام تبریک رئیس مجلس ایران به رئیس مجلس نیکاراگوئه به خاطر انتخاب مجدد وی در این سمت، بر تلاش مسئولان ایران و نیکاراگوئه در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌ها در بخش نفت، انرژی و معادن تاکید کرد.
محسن رضایی , دولت سیزدهم ,
گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، و تجلیل از روحیه انقلابی و مقاوم دولت و ملت ایران، اظهار داشت: نقطه قوت و مشترک ملت‌های انقلابی شناخت درست دشمن و جدیت برای مقابله با زیاده‌خواهی آنان است.
رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش قائلیم و به آن افتخار می‌کنیم، گفت: دوستی و مودت میان دو دولت و دو‌ ملت ایران و نیکاراگوئه و ایستادگی آنها در برابر توطئه امپریالیسم آمریکا و زورگویان جهان بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کردی مجلس نیکاراگوئه مانند تمام ارکان این کشور از توسعه مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه با ایران استقبال کرده و در مسیر گسترش بیش از پیش روابط دو کشور و دو ملت تلاش خواهد کرد.
** ایران آماده انتقال تجربیات و فناوری‌های خود در حوزه بهداشت و ‌درمان به نیکاراگوئه است
رضایی هم‌چنین روز سه شنبه به وقت محلی در دیدار با وزیر بهداشت و مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوئه، دولت جدید ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط با کشورهای آمریکای لاتین بویژه نیکاراگوئه است.
وی با انتقاد از توطئه‌گری، تحمیل و اعمال فشار آمریکا علیه دولت‌ها و ملت‌های مقاوم، گفت: در این شرایط باید ایران و نیکاراگوئه در کنار یکدیگر بوده و متحد و قدرتمند علیه زیاده‌خواهی مستکبران ایستادگی کنند.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌های کشورمان برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی، علمی و فناوری، اقتصاد پزشکی و داروسازی و تامین دارو ، تربیت پزشک و تجهیزات پزشکی با نیکاراگوئه بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
محسن رضایی , دولت سیزدهم ,
مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوئه، در این دیدار ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های تحت مدیریت خود در راستای ارائه خدمات تامین اجتماعی و بیمه به مردم این کشور، تبادل تجربیات و توسعه همکاری‌های بخش‌های مرتبط دو‌ کشور با یکدیگر را حائز اهمیت عنوان کرد.
وی همچنین خواستار افزایش تبادلات در حوزه تامین دارو و خدمات تامین اجتماعی میان دو کشور شد.
همچنین خانم آلوارز وزیر بهداشت نیکاراگوئه هم در این دیدار گزارشی جامع از فعالیت‌های وزارت بهداشت نیکاراگوئه و چگونگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این کشور ارائه کرد.
** توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور به نفع پیشرفت و رفاه دو‌ ملت حائز اهمیت است
محسن رضایی در دیدار با رئیس شورای علم و فناوری نیکاراگوئه توسعه علم و فناوری را موجب پیشرفت جامعه بشری دانست و گفت: باید علم و فناوری و صنعت با هم در آمیخته شود تا بتوانیم از آن در راستای تولید ثروت استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ایران و نیکاراگوئه در مقابله با زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی به‌دست بیاورند و استقلال سیاسی خود را حفظ کنند، خاطر نشان کرد: باید در زمینه‌های اقتصادی، علمی و فناوری هم در کنار یکدیگر باشیم و با توسعه روابط و همکاری‌های دو جانبه و بین المللی بتوانیم به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت گام برداریم.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات، توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در زمینه‌های گوناگون علمی، فناوری و دانشگاهی به نیکاراگوئه است.
محسن رضایی , دولت سیزدهم ,
رئیس شورای علم و فناوری نیکاراگوئه نیز در این دیدار که مدیران ارشد علمی، فناوری و دانشگاهی این کشور نیز حضور داشتند، با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه‌های گوناگون علمی و فناوری و امضای تفاهم نامه با پارک فناوری پردیس در راستای توسعه همکاری‌ها در این حوزه، خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون تبادلات علمی، فناوری، نوآوری و کارآفرینی در بخش کشاورزی، تولید بذر و صنایع و همکاری‌های دانشگاهی و تربیت دانشجو شد.
همچنین مدیران ارشد علمی، دانشگاهی و حوزه‌های فناوری نیکاراگوئه نیز در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه‌های گوناگون مرتبط با توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور پرداختند.


کد مطلب: 272893

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272893/رضایی-صلح-پیشرفت-بدون-قدرت-طلبی-زیاده-خواهی-آمریکا-بیشتر-جهانیان-دسترس-خواهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com