تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک در هر بندری از استان هرمزگان که نیاز باشد، گفت: گمرک به عنوان دروازبان اقتصادی کشور در محل تلاقی با بیش از ۲۵ دستگاه دیگر همراستا فعالیت می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۸۸۵
دستور وزیر اقتصاد به رئیس کل گمرک ایران برای فعالیت ۲۴ ساعته گمرک‌ بنادر/ انتقاد از کوتاهی‌های گذشته در رسوب کالاها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید احسان خاندوزی‌ ظهر امروز ‌در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پیرامون سیاست وزارت امور اقتصاد و دارایی جهت رفع مشکل عدم تخصیص کد رهگیری از سوی بانک‌ها اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد که به طور مشخص در حوزه واردات کالاهای اساسی فعالیت دارند .
وی افزود: این دستگاه ها با تدوین یک تقویم زمان‌بندی شده در واردات کالاهای خود دقت‌ لازم را داشته باشند تا مشکلات موجود و ضعف‌های فرایندی برطرف شود؛ زیرا تاثیرات خود را در قیمت تمام شده کالا و خسارت به تولیدکنندگان و تجار نشان می‌دهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک به عنوان دروازبان اقتصادی کشور در محل تلاقی با بیش از 25 دستگاه دیگر هم‌راستا فعالیت می‌کند، اظهار داشت: هر مشکلی که در ارگان‌های همکار با گمرک اعم از دولتی و غیردولتی از جمله طولانی شدن رویه مجوزهای استاندارد یا سازمان غذا و دارو یا کدشناسایی که بانک مرکزی برای ارز ورودی کالا تعیین می‌کند، همه این‌ها مشکلات در دل محوطه گمرکی و فرآیند ترخیص کالاها بروز و ظهور می‌کند.
خاندوزی ادامه داد: در این موضوع تاکنون نگاه‌ ساده‌انگارانه‌ای وجود داشته که این مسائل را به ضعف و ناکارآمدی سازمان گمرک ارجاع می‌دادند درحالی که اگر این دستگاه‌ها تسهیل در امور را ارحج قرار می‌دادند در کوتاه ترین زمان ممکن مساله ترخیص و رسوب کالاها به حداقل زمان ممکن می‌رسید.
به گفته وی، این دست از مشکلات گمرکی در جلسه‌ای مستقلی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شده مطرح و بازدیدهای میدانی تیم اقتصادی دولت به بررسی و رفع این مشکلات خواهد انجامید تا با تدوین یک سازوکار صحیح و افزایش هماهنگی دستگاه‌ها شاهد تسریع زمان و کاهش هزینه‌ها‌ برای تولیدکنندگان و تجار کشور باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رییس کل گمرکات کشور بیان داشت: در راستای متناسب سازی فعالیت گمرکات استان هرمزگان با حجم تخلیه کالا در بنادراین استان، هر نقطه‌ ای که نیازمند فعالیت 24 ساعته گمرک است می بایست برنامه ریزی صورت پذیرد تا خدمات رسانی بدون انقطاع انجام شود و ما نیز در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد‌.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین