کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتلا به کرونا در استرالیا رکورد زد

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 دی 1400 ساعت 12:47

حزب الله:در سایه شیوع اُمیکرون در استرالیا، رسانه‌های این کشور از ثبت ۱۴۷ هزار مبتلای جدید به این ویروس خبر دادند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روند ابتلا به کرونا در استرالیا طبق آمار رسمی این کشور به بالاترین میزان خود رسیده است. افزایش تعداد مبتلایان، بیمارستان‌ها و کادر درمان  را تحت فشار قرار داده و زنجیره تامین را دچار اختلال کرده است.
به گزارش رویترز، بیش از ۱۴۷ هزار مبتلای جدید امروز در استرالیا به ثبت رسیده که حدود ۹۲ هزار نفر از این تعداد در نیو ساوت ولز، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور قرار دارند. استرالیا طی دو هفته گذشته نزدیک به یک میلیون مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است. مجموع موارد ابتلا به این ویروس از زمان شروع همه گیری نیز به ۱.۴ میلیون نفر رسیده است.
۵۳ مورد مرگ و میر جدید نیز گزارش شده که نیوساوت ولز با ۲۲ مورد بدترین روز از شروع همه گیری را تجربه کرده است. این در حالی است که بیش از ۹۲ درصد افراد بالای ۱۶ سال در استرالیا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.
در جریان افزایش روند ابتلا به کرونا و فشار فزاینده بر کادر پزشکی، دولت استرالیا اعلام کرد کارکنان خدمات اورژانس، آموزش و حمل و نقل در صورتی که بدون علامت باشند می‌توانند به سر کار خود بازگردند.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۳۱۷ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۴۷ نفر، شمار جان باختگان به ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۶۲۷ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۲۶۳ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۳ نفر افزایش یافته است.
بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از ۶۴ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۶ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۲ میلیون نفر، انگلیس با بیش از ۱۴ میلیون نفر، فرانسه با بیش ۱۲ میلیون نفر‏، روسیه و ترکیه با بیش از ۱۰ میلیون نفر و آلمان، ایتالیا و اسپانیا با بیش از ۷ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا قرار دارند.


کد مطلب: 272868

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272868/ابتلا-کرونا-استرالیا-رکورد-زد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com