تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از آغاز دومین پویش کودکان سایبری از تاریخ ۲۵ الی ۳۰ دی‌ماه خبر داد و گفت: ایجاد محیطی ایمن برای کودکان از اهداف این پویش است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۸۵۵
آغاز پویش کودکان سایبری از شنبه/ بررسی رویکردها و اهداف
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرهنگ علی محمد رجبی از آغاز پویش مردمی کودکان سایبری خبر داد و گفت: اینترنت به عنوان یک منبع متداول رو به رشد است که فرصت‌ها و همچنین خطرات آنلاین را به ویژه برای کودکان افزایش می‌دهد به همین منظور یکی از اهداف پویش کودکان سایبری افزایش فرصت‌ها و کاهش خطرات آنلاین برای کودکان و خانواده‌ها است.
وی در تشریح این خبر اظهار داشت: در حال حاضر پلیس فتا، دومین پویش کودکان سایبری را از تاریخ ۲۵ الی ۳۰ دی‌ماه سال جاری با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و شهرداری کلان شهرهای کشور در راستای ارتقا مهارت استفاده مؤثر خانواده‌ها از فضای مجازی، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در سطح کشور اجرا خواهد کرد.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: شناسایی سیاست‌ها، ابزارها، منابع و همچنین ایجاد آگاهی عمومی نسبت به مسائل مربوط به حمایت از کودکان در فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن تجربیات در این زمینه از رویکردهای مثبت این پویش به شمار می‌آید.
وی در ادامه به برقراری تعادل میان فناوری و فرهنگ استفاده از آن به عنوان یکی از شیوه‌های مدیریت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این امر بدون همراهی خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و عدم به کارگیری راهکارهای ایمن، باعث بروز آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان شده و والدین باید به منظور بهره مندی فرزندانشان از فرصت‌های فضای مجازی، دانش سایبری خود را ارتقا داده و همراه کودکان خود باشند.
آغاز پویش کودکان سایبری از شنبه/ بررسی رویکردها و اهداف
رجبی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: اصول والدگری و فرزند پروری سایبری در فضای مجازی، اعتیاد اینترنتی، بازی‌های رایانه‌ای، ایمنی در آموزش مجازی، نقض حریم خصوصی و مسئولیت اجتماعی از جمله محورهای پویش کودکان سایبری است که پلیس فتا با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» به آن‌ها خواهد پرداخت.
وی در پایان گفت: کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata و سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین