کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ند پرایس: برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای ایران زمان زیادی باقی نمانده است

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 دی 1400 ساعت 9:53

حزب الله:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران مدعی شد تنها چند هفته تا رسیدن به توافق در پرونده هسته‌ای باقی مانده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: تنها چند هفته زمان برای حصول توافق برای احیای برجام زمان باقی مانده است.
به نقل از پایگاه خبری رسمی وزارت خارجه آمریکا، پرایس در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وضعیت روسیه و اوکراین با توجه به جلسات اخیر مقامات آمریکایی با مقامات هر یک از این کشور و نیز چگونگی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: از شما خواهش می‌کنم این دو موضوع را با هم مقایسه نکنید. در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران باید بگویم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است؛ اما در مورد روسیه و اوکراین ما هنوز شاهد تجمع نیرو‌های روسی در امتداد مرز‌های اوکراین هستیم.
پرایس با اشاره به تشدید تنش ها در مرز اوکراین ادامه داد: هدف ما ممانعت از حمله نظامی روسیه به اوکراین است و به هر وسیله ممکن این کار را انجام خواهیم داد. ما امیدواریم در این موضوع بتوانیم هر چه سریعتر پیشرفت‌هایی داشته باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز ناامیدی از مواضع مسکو تاکید کرد: ما پیشرفت‌های بسیاری کمی در تعامل با روسیه به دست آورده ایم. آن‌ها خواسته‌های خود را در قالب دو بسته تا به امروز ارائه کرده اند و هر آنچه که روس‌ها به دنبال آن هستند بسیار علنی مشخص است. درخواست‌های روس‌ها برای ما غیرقابل قبول است و به نظر می‌رسد حل و فصل آن‌ها نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.
ند پرایس در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و اینکه آمریکا زمان به نتیجه رسیدن این مذاکرات را چگونه ارزیابی می‌کند افزود: زمان برای ادامه مذاکرات خیلی خیلی کوتاه است. من در مورد ماه‌ها زمان باقی مانده صحبت نمی‌کنم من در مورد هفته‌های باقی مانده حرف می‌زنم.
وی تصریح کرد:، با این حال غیرممکن است که تاریخی مشخص برای پایان مذاکرات هسته‌ای ایران تعیین کنیم. زمان رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران باید براساس یک سری بررسی‌های فنی ارزیابی و مشخص شود.
پرایس خاطرنشان کرد: آنچه ما در مذاکرات به دنبال آن هستیم بسیار ساده است؛ بازگشت به نقاط قوت توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ چرا که این توافقنامه می‌تواند جلوی پیشرفت‌های ایران از آن سال تا به امروز را بگیرد. ایران پس از خروج دولت ترامپ از برجام برخی محدودیت‌های مشخص شده در این توافقنامه را زیر پا گذاشته است.
مقامات آمریکایی در حالی از بازگشت همزمان به توافق برجام سخن می گویند که از گفته ها تنها هدفشان محدود کردن برنامه هسته ای ایران بدون برداشتن تحریم ها است. با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند برداشته شدن تحریم ها یکی از اصلی ترین خواسته های تهران است و در صورت میسر نشدن این خواسته، مذاکره بی نتیجه است.
 


کد مطلب: 272829

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272829/ند-پرایس-رسیدن-نتیجه-مذاکرات-هسته-ای-ایران-زمان-زیادی-باقی-نمانده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com