تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی حزب مجمع ایثارگران گفت: مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال آینده توجه داشته باشد که جامعه توان تحمل مشکلات بیشتری را ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۸۱۹
زرآبادی: جامعه توان تحمل مشکلات بیشتری را ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیده حمیده زرآبادی  با اشاره به تصویب کلیات بودجه ، 1401 اظهار کرد: نسبت به سال های قبل تغییراتی در تصویب بودجه ایجاد شده است و کلیات رای گیری شده و سپس جزئیات در کمیسیون تلفیق بررسی می شود و سپس به صحن می آید که این کار خوبی است، زیرا در بودجه 98 جزئیات بودجه در تلفیق بررسی شد، اما کلیات آن در صحن رای نیاورد.
وی در ادامه افزود: نگاه به بودجه با شعارهای دولت و مجلس درباره توجه به معیشت و پایدارسازی اقتصادی همخوانی ندارد. به هر حال بودجه که توسط دولت تهیه می شود، تغییرات زیادی در مجلس نمی‌کند و در نهایت شاید 10 تا 15 درصد تغییر کند، بنابراین این نگاه در بودجه باقی می ماند. به طور مثال افزایش مالیات می تواند موجب افزایش قیمت ها شود و فشار اقتصادی بیشتری بر مردم وارد کند. وقتی هم که کنترلی بر بازار وجود نداشته باشد، تولیدکننده قیمت را تعیین می کند و افزایش مالیات موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات در سایر کشورها به مانند یک چرخه کامل است و مدیریت کل کشور براساس مالیات انجام می شود. مردم در قبال مالیاتی که پرداخت می کنند، خدماتی مانند آموزش، خدمات درمانی یا حمل و نقل با کیفیت و هزینه مناسب دریافت می کنند در واقع در ازای مالیانی که پرداخت می کنند، خدمات دریافت کرده و اثر مالیاتی که می پردازند را در زندگی خود متوجه می شوند، اما در ایران این چرخه معیوب است و با مالیاتی که گرفته می شود، حقوق کارکنان دولت پرداخت می شود و کل مردم تاثیر این مالیات را در زندگی خود نمی بینند. در واقع مالیات برای مردم رفاه اجتماعی به همراه نمی آورد.
زرآبادی در پایان با اشاره به ضرورت توجه به تاب آوری اجتماعی در بررسی بودجه، گفت: موضوعاتی مثل حذف ارز 4200 تومانی یا افزایش قیمت بنزین موجب نگرانی مردم شده است که البته رئیس جمهور اعلام کرد که ارز ترجیحی فعلا کنار گذاشته نمی شود. جامعه تاب تحمل مشکلات بیشتری ندارد و مجلس باید به این مساله مهم توجه کند. مردم نسبت به چنین تصمیماتی بدبین شده اند، بنابراین نباید تصمیمات یکباره و بدون زمینه سازی گرفته شود، چون می تواند در جامعه تنش ایجاد کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین