تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
حزب الله:در هفته کاری که گذشت، بازار شاهد خروج نقدینگی بود و به طور کلی یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۸۱۴
اُفت ۲.۱۲ درصدی شاخص کل در هفته‌ای که گذشت
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از محدوده یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد با اُفت ۲۹ هزار واحدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید؛ این یعنی اُفت ۲.۱۲ درصدی را با تنها یک روز کاری مثبت تجربه کرد.
اُفت ۲.۱۲ درصدی شاخص کل در هفته کاری که گذشت! /تن‌ها یک روز کاری مثبت حاصل هفته کاری بازار /چهار روز منفی و اُفت ۲.۱۲ درصدی در هفته‌ای که گذشت

انتصاب پر سر و صدا عاملی برای تشدید بی اعتمادی به بازار!

کارشناس بازار سرمایه گفت:  شاخص کل هم وزن  ۱.۵۷ درصد اُفت داشت و از عدد ۳۵۹ هزار واحد به ۳۵۳ هزار واحد رسیده است. فرابورس از محدوده ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحد به محدوده ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد رسیده و با کاهش ۱.۶۴ درصدی همراه بود  ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان ارزش معاملات این هفته بوده است که به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان ارزش معاملات برآورده شده است.
 ارزش معاملات خرد در هفته دوم دی در  محدوده ۲۷۰۰ تا  ۲۲۰۰ میلیارد تومان قرار داشته است.
آسایش می‌گوید، عواملی همچون موضوع توافق و نرخ دلار از جمله موارد تاثیر گذار بر بازار سرمایه بود. کاهش نرخ دلار و طرح توزیع عادلانه ارز ترجیحی می‌تواند بر برخی صنایع مانند غذایی و دارویی اثر گذار باشد نیز از جمله عوامل اثرگذار بر بازار است. از طرفی انتصاب‌های پر سر و صدا، سبب تزریق دوگانگی در تصمیمات مسئولان به سهامداران می‌شود. موضوع مثبت دیگر در این هفته کاهش نرخ بهره بین بانکی است.

صنعت خودرو با بازدهی مثبت ۳ درصدی در جایگاه نخست بین صنایع ایستاد!

محمد خبری زاد گفت: در این هفته تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک‌ وضعیت مطلوبی داشتند و بازار مشابه هفته‌ گذشته صنعت پیشتازی نداشت. صنعت خودرو با ۳ درصد، حمل و نقل و زراعت با یک درصد بازده‌ای مثبت همراه بودند. در سوی دیگر صنعت فلزات  ۴ درصد، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی نیز ۳.۷ درصد بازده منفی را رقم زدند.
در هفته گذشته  صنایع خودرو، بانکی و فلزات اساسی نسبت به سایر صنایع روند بهتری داشتند.
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بانک رسالت با نماد وسالت، ختوکا و خکاوه در بین نمادها با بیش‌ترین بازدهی و نماد غشصفا بیش‌ترین بازده منفی را داشته است. از جمله عوامل تاثیر گذار در این هفته حرکت جو عمومی بازار به سمت انجام شدن توافق بوده است که همین موضوع سبب شد صنایع دلاری یعنی پتروشیمی و فولادی منفی و برعکس صنایع که از توافق سود می‌برنند، مانند خودرو سازی مثبت باشند؛ اما در کل مهم‌ترین معضل بازار در این روز‌ها نبود نقدینگی است.

 پیشنهاد الحاق مصوبه ۱۰ بندی به بودجه ۱۴۰۱ هم در بازار سرمایه بی تاثیر نبود.

در ۲۱ دی پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست بسته حمایتی دولت که چندی پیش توسط وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده بود به لایحه بودجه سال آتی الحاق و به مجلس ارائه شود.
به گفته کارشناسان در هفته‌ای که گذشت تمام شاخص‌ها روند منفی را تجربه کردند و یکی از دلایل عدم حرکت بورس و روند منفی آن، کمبود نقدینگی و ابهامات اطراف بازار است.
نمای بازار در آخرین روز از هفته سوم دی 
اُفت ۲.۱۲ درصدی شاخص کل در هفته کاری که گذشت! /تن‌ها یک روز کاری مثبت حاصل هفته کاری بازار /چهار روز منفی و اُفت ۲.۱۲ درصدی در هفته‌ای که گذشت
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین