تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی یورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال گذشته را تلاش برای کودتا توصیف کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۷۶۰
بایدن: حمله طرفداران ترامپ به کنگره تلاش برای کودتا بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه در سخنرانی در آتلانتا ضمن اشاره به یورش مرگبار طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه، این حمله را تلاشی برای کودتا توصیف کرد و گفت: ناآرامی‌های خشونت‌آمیز 6 ژانویه 2021 از سوی رئیس جمهور سابق شکست‌خورده تحریک و تقویت شد، کسی که قصد داشت با خشونت در انتخاباتی به پیروزی برسد که در واقع در صندوق‌های رأی شکست خورده بود.
وی در ادامه افزود: آنها قصد داشتند عزم و اراده گروهی از اوباش را تحمیل کنند، نتایج یک انتخابات آزاد و منصفانه را باطل کنند و برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، مانع از انتقال مسالمت‌آمیز و آرام قدرت شوند. آنها شکست خوردند و ناکام ماندند ولی پیروزی دموکراسی قطعی نشده است.
بایدن اظهار داشت: برای همین است که امروز اینجا هستیم تا در برابر نیروهایی در آمریکا بایستیم که خواستار ارزش دادن به قدرت به‌جای اصول و قوانین هستند، نیروهایی که به‌دنبال کودتا بودند، کودتا علیه عزم قانونی و مشروع مردم آمریکا، علیه کسانی که اتهامات بی پایه و اساسی را درباره تقلب مطرح کردند تا انتخابات 2020 را از مردم بدزدند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین