تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
plusresetminus
حزب الله: غلط‌نویسی هکسره که البته این روزها به اشتباهی رایج تبدیل شده، این‌بار با خودنمایی در برنامه «زوجینو» موجب انتقاد از این برنامه تلویزیونی شده است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۷۵۵
اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این برنامه تلویزیونی که با اجرای باربد بابایی پخش می‌شود، در یکی از قسمت‌ها با رعایت نکردن هکسره، عبارت «موقع شام» را به شکل اشتباه «موقعه شام» درج کرده است. 
صفحه مجازی «درست‌نویسی» نیز در پی این ماجرا به انتقاد از غلط‌نویسی در این برنامه پرداخته و آورده است: «ظاهراً ⁧‫صداوسیما‬⁩ مانند سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها فقط به رعایت شئونات اسلامی و ارزش‌های خودساخته‌اش پایبند است و برایش سایر اصول و ارزش‌ها محلی از اعراب و جایگاهی ندارد.
چنانچه می‌بینید، عوامل برنامه درجه‌یک و به‌دور از جنسیت‌زدگی ⁧‫زوجینو‬⁩ علاوه بر استفاده از اشعار فاخری که سبب روشن‌شدن چراغی نو در شاخه طنز شده است، بسیار هم به ⁧‫درست‌نویسی‬⁩ اهمیت می‌دهند و همانطور که شاهدید شاعر با استفاده از ⁧‫علم کلام‬⁩ و ⁧‫دستورزبان‬⁩، ما نادانان را با مفهوم هکسره‬⁩ به زیبایی آشنا می‌کند.
در گذشته، ما به اشتباه می‌اندیشیدیم که «موقعِ شام» درست است اما اکنون از آنجایی که صداوسیما به تنهایی جامعه را اداره می‌کند¹ و هرگز مرتکب اشتباهی نمی‌شود، دریافتیم که «موقعه شام» باید درست باشد ولو اینکه بزرگان زبان و ادب فارسی نظر دیگری ‏داشته باشند. 
‏شاعر دل‌سوخته ما چنین می‌گوید: 
‏ای بزرگان خالصانه التماس
‏هوشمندان عاجزانه التماس 
‏جام جم را مات و دلخون دیده‌ام
‏از سواد این رسانه در هراس
۱- اشاره به جمله ⁧‫علی علی‌عسگری‬،⁩ رئیس سابق صداوسیما دارد که به ⁧‫حسن روحانی‬⁩ گفته بود این صداوسیماست که دارد جامعه را اداره می‌کند.»
اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین