تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله: دادگاه تجدید نظر عربستان با حکم اعدام دو جوان بحرینی موافقت کرد. در پی صدور این حکم و در مخالفت با این حکم دادگاه سعودی، تظاهراتی در بحرین برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۷۵۲
دادگاه عربستان حکم اعدام دو جوان بحرینی را تایید کرد/بحرینی‌ها تظاهرات کردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دادگاه تجدید نظر عربستان حکم اعدام «جعفر سلطان» و «صادق ثامر»، دو جوان بحرینی را تایید کرد.
پس از صدور این حکم دادگاه سعودی تظاهراتی در منطقه «دار کلیب» بحرین برگزار شد و معترضان مخالفت خود را با این حکم ظالمانه مقامات سعودی اعلام کردند.
معترضان در منطقه «دار کلیب» همبستگی خود را با جعفر سلطان و صادق ثامر، زندانیان سیاسی اعلام و تایید حکم اعدام در حق این دو تن توسط دادگاه سعودی را محکوم کردند.
این دو جوان از اهالی منطقه «دار کلیب» در هشتم مه ۲۰۱۵ به اتهام ساختگی "تلاش برای انفجار پل ملک فهد" که آن را به بحرین متصل می‌کند، بازداشت شدند.
پس از صدور این حکم توسط دادگاه سعودی متهمان در عرض کمتر از یک ماه فرصت دارند در دادگاه عالی سعودی نسبت به حکم صادر شده اعتراض خود را اعلام کنند.
سلطان و ثامر، اتهامات وارد شده علیه خود را رد کردند و بر این باور هستند که این اتهامات، با انگیزه‌های سیاسی به آنها وارد شده است.
سازمان‌های حقوقی شکنجه این دو بحرینی توسط نیروهای امنیتی عربستان را با هدف گرفتن اعتراف از آنها مستندسازی کردند.
دیده‌بان حقوق بشر پیشتر خواستار آزادی مخالفان بحرینی به مناسبت «عید ملی» این کشور شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین