کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردن ارتباط محرمانه با سوریه را تکذیب کرد

ایسنا , 22 دی 1400 ساعت 10:05

حزب الله:
نخست‌وزیر اردن در سخنانی وجود کانال ارتباطی محرمانه میان کشورش و سوریه را تکذیب کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بشر الخصاونه، نخست‌وزیر اردن در سخنانی اظهار کرد که وی هیچ سفر محرمانه‌ای به دمشق نداشته است و همچنین هیچ تماسی با همتای سوری خود و یا مقامات نظام این کشور برقرار نکرده است.
وی در این باره گفت که تنها تبادل پیام میان دولت‌های سوریه و اردن در جریان سفرهای هیئت‌های وزارتی میان دو کشور صورت گرفته است.
الخصاونه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حضور فرستاده اردن در سوریه، گفت: من از حضور نماینده اردن اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم که فرستاده‌ای وجود داشته باشد.
وی درباره روابط با دمشق نیز تاکید کرد: تعامل ما با سوریه مثبت است، چراکه ما هرگز در امور داخلی سوریه مداخله نکرده‌ایم و آنچه که امنیت را به این کشور بازگرداند برای ما مهم است و به همین دلیل هماهنگی امنیتی و نظامی بین دو کشور در جریان است.
نخست‌وزیر اردن همچنین روابط کشورش با دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات را "عالی و منحصر به فرد" خواند.
الخصاونه درباره مسئله فلسطین نیز خاطرنشان کرد: موضع اردن مبنی بر برقراری صلح بر اساس راه حل "دو کشوری" ثابت است؛ چراکه این راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.


کد مطلب: 272734

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272734/اردن-ارتباط-محرمانه-سوریه-تکذیب

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com