تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تکذیب وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور گفت: نباید چند مورد را به کل تولیدات دامی کشور نسبت داد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۷۱۶
تکذیب وجود انگل در طیور و ماکیان/تشدید نظارت بر نهاده‌های دامی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید محمد آقامیری در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان و در جمع خبرنگاران افزود: یک استاد و چند دانشجو در اصفهان کار تحقیقاتی انجام داده‌اند و چنین موضوعی را منتشر کرده‌اند.
 
وی گفت: نمونه برداری از تولیدات دام و طیور مقررات خاص خود را دارد و آزمایشگاهی که می‌توانیم روی نتایج آن صحه بگذاریم آزمایشگاه‌های معتبر همچون آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور است و هر آزمایشگاهی نمی‌تواند در خصوص سلامت و بهداشت تولیدات کشور نظر بدهد و امنیت روانی مردم و جامعه را به مخاطره بیاندازد.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: اساس این آزمایش اشتباه است و نتایج آن نه قابل توجه است و نه قابل ملاحظه و نگرانی در خصوص این موضوع نداریم و اگر مشکلی هم باشد با مردم در میان می‌گذاریم، اما به قطع می‌توانیم بگوییم که این موضوع نگران کننده نیست و آنچه که با نظارت سازمان دامپزشکی کشور تولید می‌شود به طور حتم سالم است.
 
نظارت بر نهاده‌های دامی تشدید می‌شود
 
وی در ادامه گفت: سازمان دامپزشکی کشور متولی نظارت بر بهداشت است و ما فعالیت‌های خودمان را در چارچوب ضوابط انجام می‌دهیم، اما برای اینکه حقوقی از واردکنندگان تضییع نشود در موارد آلودگی نهاده‌های دامی دقت بیشتری به کار گرفته شده تا جایی که آزمایش‌ها تکرار می‌شوند تا موردی مشکل ساز وارد بخش تولید نشود.
 
آقامیری گفت: سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بهداشت و سلامت و نظارت بر دام و طیور و آبزیان مصمم است و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.
 
صادرات دام زنده ممنوع نیست
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از ابتدای آزادسازی صادرات دام زنده تاکنون هیچ ممنوعیتی در این خصوص وجود نداشته و در موارد مختلف به دلیل تاکید وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص همکاری‌های لازم نیز با صادرکنندگان انجام شده است.
 
اقامیری افزود: به عنوان مثال پنجشنبه گذشته مشکلی در صادرات دام زنده از کردستان به اقلیم عراق به وجود آمد که در کوتاه‌ترین زمان برطرف و براساس گزارش‌های دریافتی روز شنبه صادرات هزار و ۱۵۰ رأس دام از این منطقه به انجام رسید.
 
شناسایی یک نمونه کانون آنفلوانزای پرندگان در تالاب میقان
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یک کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان گزارش شده که تا پایان ماه جاری مشکل حل می‌شود و در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هیچ مشکلی وجود ندارد و این تنها مورد یافت شده این بیماری در فصل سرماست.
منبع : صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین