کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیرمرد ۸۲ ساله در امتحانات دی ماه مدارس البرز شرکت کرد

باشگاه خبرنگاران جوان , 21 دی 1400 ساعت 15:56

حزب الله:
مهدی بهمنی با ۸۲ سال سن، مسن‌ترین شرکت کننده البرز در امتحانات دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در رشته ادبیات و علوم انسانی این استان است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در امتحانات بزرگسالان دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استان البرز چهار هزار و ۱۶۷ نفر شرکت کردند که یکی از آنان ۸۲ سال سن دارد.
او که متولد ۹ مهرماه سال ۱۳۱۸ در تهران است در صنعت چاپ فعالیت می‌کند و با داشتن ۴ فرزند دختر و یک پسر و ۹ نوه خود را برای رفتن به دانشگاه آماده می‌کند.
او گفت: همه فرزندانش دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.
بهمنی هدف از شرکت در امتحانات را تطبیق دادن به علم امروز، گرفتن دیپلم و ادامه تحصیل در رشته جامعه شناسی در دانشگاه ذکر کرد.
بهمنی که اهل شعر و علاقمند به سروده‌های شاعران بزرگ ایرانی، چون حافظ و سعدی است، گفت: علوم انسانی از رشته‌های مهمی است که داوطلبان کنکور باید برای ادامه تحصیل در رشته‌های آن علاقه بیشتری داشته باشند.
اوکه با استفاده از ذره بین سوالات امتحان را مطالعه و سپس پاسخ می‌دهد، عنوان کرد: امتحانات در شرایط بسیار خوب و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در بازدید از حوزه امتحانات بزرگسالان هنرستان ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گفتگو با این داوطلب گفت: براساس سفارش دین مبین اسلام باید زگهواره تا گور به دنبال آموختن علم و دانش برویم و هر روز به دانسته‌های خود در زمینه‌های علمی، فرهنگی، دینی، اجتماعی، تربیتی و مهارتی اضافه کنیم.
قاسمی عنوان کرد: پشتکار، اعتماد به نفس و تلاش این داوطلب البرزی برای گرفتن مدرک دیپلم با انگیزه وردو به دانشگاه و تحصیل در رشته جامعه شناسی، تحسین برنگیز است.
او شخصیت هنری و فعالیت مهدی بهمنی درعرصه شعر را نیز ستودنی دانست و  گفت: روحیه شاداب و امید آفرین وی بزرگترین درس برای دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی از جمله البرزنشینان است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: مساله علوم انسانی در کشور ما، مساله‌ای نیست که بتوانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم بنابراین برای فهم اهمیت این مسئله، باید مروری بر وضع کنونی خود داشته باشیم.
او گفت: با در نظر داشتن این ضعف‌ها از یک سو و نیاز‌های کشور از سوی دیگر، آشکار می‌شود که چرا امروزه تحول در علوم انسانی در کشور، ضرورتی برخاسته از متن نیاز‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی ما است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش البرز: برای تحول در علوم انسانی، باید اهمیت این علوم را در فرهنگ عمومی تثبیت کنیم و به دانشجویان علوم انسانی بها بدهیم، باید زمینه جذب افراد مستعد و با انگیزه را به این رشته‌ها فراهم کنیم و طرحی نو در برنامه‌ها، روش‌ها و ساختار‌ها و شیوه‌ها و متون آموزشی در این حوزه‌ها دراندازیم.
استان البرز حدود ۵۱۲ هزاردانش آموز دارد.


کد مطلب: 272697

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272697/پیرمرد-۸۲-ساله-امتحانات-دی-ماه-مدارس-البرز-شرکت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com