کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات «کربلای ۵» شکست سخت‌ترین دژ دشمن در شلمچه بود

پایگاه خبری کرج امروز , 21 دی 1400 ساعت 15:51

حزب الله:
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از رشادت‌های شهدای ما جایی گفته و شنیده نشده است از همین رو تاریخ هم نمی‌تواند آنطور که باید این شهدا را قضاوت کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات کربلا پنج که در سالن اجتماعات شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شاید روایت خاطرات شهدا و ایثارگران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بتواند تا حدی احوالات آن روزها به نسل امروز منتقل کند.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات کربلای چهار ادامه داد: فرزندان انقلاب بیش از ۶ ماه برای موفقیت و پیروزی در آن عملیات تلاش کرده و از بالاترین آمادگی رزمی برخوردار بودند.
 وی توضیح داد: هیچگاه در دفاع مقدس به اندازه این عملیات سخت‌گیری نداشتیم چرا که عملیات مهم و تأثیرگذاری بود.
وی با بیان اینکه در این عملیات از حیث آمادگی در نبرد هیچ مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: ذوق و علاقه رزمندگان برای حضور در این نبرد و مقابله با دشمن بی‌بدیل بود؛ اما آتش، گلوله و خمپاره همچون قطرات باران بر سر رزمندگان می‌بارید و اوج عصبانیت عراقی‌ها با زدن شیمیایی نمایان شد. مجبور بودیم به عقب برگردیم و رزمندگان در این عملیات ۲۰ کیلومتر بدون وقفه دویدند تا به جای اَمن برسند.
این فرمانده ارشد سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به بررسی دلایل شکست در کربلای ۴، اظهار کرد: سرانجام شرایط برای عملیات کربلا پنج فراهم شد و به فرمان رهبر کبیر انقلاب برای این عملیات آماده می‌شدیم. سه شبانه روز بحث و تبادل نظر برای این عملیات انجام شد.
سردار فضلی با بیان اینکه این عملیات شکستن سخت‌ترین دژ دشمن در شلمچه بود، اظهار کرد: با کمال ناباوری در دو شبانه روز عملیات شناسایی، رزمندگان به دژ شلمچه رسیدند که تنها به فضل الهی ممکن بود.
وی تصریح کرد: شهدا از اقدامات خود نمی‌گفتند، بسیاری از رشادت‌های شهدای ما جایی گفته و شنیده نشده است از همین رو تاریخ هم نمی‌تواند آنطور که باید این شهدا را قضاوت کند، شهید کیانپور از جمله این افراد بود که به دژ دشمن در خاک شلمچه نفوذ کرده بود.
وی با اشاره به موقعیت آب‌وهوایی جنوب کشور در روزهای جنگ و خشکی دست و صورت رزمندگان و کمبود آب برای خوردن، اضافه کرد: در روزهای جنگ رزمندگان با اعتقاد قلبی به اسلام و انقلاب و رهبر کبیر برای حفظ خاک و ناموس پای کار آمدند، هیچ یک از رزمندگان مجبور به حضور در عملیات نبودند، خدا را شاهد می‌گیرم که پیش از عملیات از رزمندگان سوال می‌کردیم که اگر خواهان بازگشت به پشت خط هستید بگویید اما هیچ یک حاضر نمی‌شدند به عقب برگردند.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به سختی عملیات کربلای پنج و تلاش رزمندگان برای شکست دشمن، تصریح کرد: از شب تا ظهر روز بعد عملیات ادامه پیدا کرد، رزمندگان به شوق وقت ملاقاتی که امام خمینی (ره) به آن‌ها داده بود موفق شدند در جنگ نابرابر شلمچه را از آن خود کنند.


کد مطلب: 272696

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272696/عملیات-کربلای-۵-شکست-سخت-ترین-دژ-دشمن-شلمچه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com