تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
plusresetminus
حزب الله: وزیر کشور نحوه برداشته شدن محدودیت سفر به کشورهای همسایه و همچنین بازگشایی مدارس را تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۶۹
حذف محدودیت سفر از کشورهای همسایه/ اعلام نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات این جلسه گفت:  محدودیتهای موجود با کشورهای مختلف در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و محدودیت با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت، به شکلی که با داشتن تست‌های پی سی آر منفی، افراد می توانند وارد کشور شوند. به این ترتیب محدودیت با کشورهای همسایه حذف شد.
وی افزود: برخی کشورها که مسافران از آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور می شدند و بیماری در آنجا کنترل شده نیز محدودیتهایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها نیز محدودیتهایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه امیکرون در آنها روی بدهد ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.
وی تاکید کرد: تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت پروتکلهای بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی امکان پذیر  است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.
وزیر کشور در خصوص موضوع بازگشایی مدارس نیز گفت: درصد بالایی از دانش آموزان مدارس دز اول و دوم واکسن را دریافت کردند؛ لذا مانعی برای بازگشایی آنها وجود ندارد و همانطور که پیشتر تصمیم گرفته شده به صورت قاطع باید بازگشایی مدارس انجام شود. همچنین برای کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز منعی برای برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد؛ البته باید کار با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود.
وی تاکید کرد: بی تردید باید بحث بازگشایی در وزارت علوم به ویژه در سطوح تکمیلی و همچنین برای برقراری رساله ها و پایان نامه ها انجام شود. دلیلی برای غیرحضوری رساله ها و پایان نامه ها وجود ندارد.
هنوز ضرورت تزریق واکسن به سنین  زیر ۱۲ سال مشخص نشده
وزیر کشور تاکید کرد: هنوز نیاز برای تزریق واکسن به افراد  زیر ۱۲ سال مشخص نشده و سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه ای در این زمینه ندارد؛ البته موضوع در وزارت بهداشت نیز در حال بررسی است؛ اما تاکنون ضرورت تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال مشخص نشده است لذا بازگشایی مدارس ابتدایی نیز منعی ندارد.
وی در خصوص اعمال هوشمند محدودیتها نیز گفت: در حال حاضر وارد مرحله چهارم محدودیتهای هوشمند شده ایم و مقرر شده هر هفته یک فاز به اجرای محدودیت‌ها اضافه شود. ناقضان اجرای این طرح در فاز اول در وزارت خانه ها و ادارات بود که باید این نکته رعایت می شد که حتما واکسن می زدند و در غیر این صورت اجازه ورود به آنها داده نمی شد و برای آنها مرخصی بدون حقوق اعمال می شد. در فاز بعدی نیز حمل و نقل درون و برون شهری مد نظر قرار گرفت که رانندگانی که واکسن نزده بودند برای آنها پیامک ارسال شد. اگر در طول زمان مشخصی برای این کار اقدام نکنند برابر قانون خدماتی که قبلا به آن اشتغال داشتند، نمی توانند ادامه دهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین