تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله:وزرای خارجه عراق و عربستان بر سر هماهنگی متقابل در محافل بین‌المللی، تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی درخصوص مبارزه با قاچاق و تروریسم به اتفاق نظر رسیدند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۶۶
توافق عراق و عربستان برای همکاری علیه تروریسم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در سومین نشست کمیته سیاسی، امنیتی و نظامی شورای هماهنگی عراق و عربستان از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.
در این بیانیه آمده است، وزرای خارجه عراق و عربستان بر سر ادامه همکاری و هماهنگی در مسائل سیاسی، امنیتی و نظامی، تلاش و همکاری برای ایجاد رویکردی مشترکی برای مهمترین مسائل مورد توجه دو کشور در زمینه‌های مختلف، تسریع در امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین وزارت کشور عراق و عربستان، همکاری در زمینه‌های نظامی از طریق برگزاری رزمایش‌های مشترک در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده میان دو کشور در زمینه نظامی به اتفاق نظر رسیدند.
در بیانیه مذکور آمده است، دو طرف همچنین بر سر تبادل دوره‌های آموزشی و تجارب در زمینه مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک و تداوم حمایت از تلاش‌های عراق با همکاری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن توافق کردند.
فؤاد حسین و فیصل بن فرحان همچنین بر سر همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف، سفرهای متقابل و ادامه برگزاری نشست این کمیته با هدف تقویت همکاری دوجانبه و تحقق خواسته‌های رهبران و مردم دو کشور توافق کردند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین