تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
plusresetminus
حزب الله:بلاتکلیفی مدیریت فدراسیون، وزنه‌برداران رده جوانان را خانه‌نشین کرده است و سرمربی تیم نسبت به عواقب این اتفاق هشدار جدی داد. هشداری که به دلیل عدم نظارت کادرفنی و موضوع دوپینگ خطرناک می‌نماید.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۶۲
خانه‌نشینی خطرناک وزنه‌برداران جوان!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید علی حسینی درباره‌ی تاثیر بلاتکلیفی مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری بر روی برنامه‌ی تیم ملی جوانان که برای قهرمانی جهان آماده می‌شود، بیان کرد: ما مرحله اول اردوی تیم جوانان را با هزار مصیبت در اردبیل برگزار کردیم تا وزنه‌برداران آماده شوند. انتظار داشتیم این اردوها تداوم داشته باشد تا زحمات یک ماهه ورزشکاران در اردبیل، به ثمر برسد اما تداوم نداشتن اردوها باعث می‌شود آن‌ها از آمادگی دور شوند.
او در پاسخ به این پرسش که از دبیر یا نایب رییس فدراسیون درخواست برگزاری اردوی جوانان را داشته است؟ گفت: در نامه‌ای خواستار شروع اردو بودم اما دبیر فدراسیون گفت با این شرایط هیچ چیزی مشخص نیست. به وزنه برداران برنامه تمرینی داده‌ام. در رابطه با دوپینگ نیز هشدارهای لازم را داده‌ام و فعلا در این حد می‌توانم تاثیرگذار باشم. نکته این است چون اردو نیست نمی‌توانم از لحاظ بحث تمرینی، آمادگی جسمی و کنترل دوپینگ نظارت مستقیم روی آن‌ها داشته باشم. به نوعی از دسترس ما خارج شده‌اند. وقتی هم کنترل نیست امکان دارد ورزشکار هرتصمیمی بگیرد. وقتی وزنه‌بردار نتواند غذای مورد احتیاج بدنش را تامین کند، از ترس افت کردن ممکن است سراغ مکمل‌های آلوده برود.
علی حسینی در پاسخ به این پرسش که هزینه اردوی تیم جوانان در اردبیل برعهده چه کسی بود؟ تصریح کرد:  صفر تا ۱۰۰ هزینه با خود هیات بود و ما از بخش خصوصی کمک گرفتیم. از موقعی که مرحله اول لیگ تمام شد، درخواست شروع اردو را دادم اما به‌خاطر مشکلات مالی عقب افتاد. دیگر خودم دست به کار شدم اما فکر می‌کنم تلاش‌هایم نتیجه نداد چون همتی برای برگزاری ادامه اردوها وجود ندارد.
او با نگرانی از بین رفتن یک نسل در وزنه‌برداری تاکید کرد: این نسل که دست من است تا الان به دلایل مختلف مالی، صادر نشدن ویزا و شیوع کرونا به مسابقات بین‌المللی نرفته است و تنها توفیق پوزش بوده که در بین آن‌ها به مسابقات رفته است. الان هم به خاطر تغییر فدراسیون بلاتکلیف هستند و یک نسل از وزنه‌برداری در حال از بین رفتن است. چند نفر از اعضای این تیم ۲۰ ساله هستند و اگر اعزام نشوند و حمایت استان خود را نداشته باشند، مشخص نیست چه اتفاقی برایشان می‌افتد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین