تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی سامانه اردویی گفت: تا زمانی که سامانه راه‌اندازی نشود، هرگونه بازدیدی خارج از مدرسه، وجاهت قانونی ندارد. نمی‌توانیم در شرایط موجود که سامانه اردویی نداریم، اردو برگزار کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۵۷
هرگونه بازدیدِ خارج از مدرسه، وجاهت قانونی ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی رمضانی در نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی با اشاره به اینکه پس از ورودم به این حوزه، شناسایی دغدغه‌ها در دستورکار قرار گرفت و دریافتیم که با چالش‌هایی در زمینه اردوها و اردوگاه‌ها روبه رو هستیم اظهار کرد: اقداماتی برای رفع این چالش‌ها آغاز شد و اولین گان در این حوزه، تدوین آیین نامه اردوها بود.
وی افزود: تا قبل از سال ۹۶ هیچ آیین نامه‌ای در حوزه اردو نداشتیم. آیین نامه اردوها آماده و به تأیید رئیس جمهورِ وقت رسید. پس از آن کارگروهی با حضور اردوگزاران کشوری تشکیل و پس از یک سال دستورالعمل جامعی در زمینه اردوها تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعملی نداریم که در دو مرکز قانوگذاری تصویب شده باشد گفت: آیین نامه‌ اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین کمیسیون ایمنی راه‌ها تصوب شد و دستگاه‌های ذیربط از جمله اورژانس، هلال احمر و غیره درباره آن نظر دادند.
رمضانی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی سامانه اردویی گفت: تا زمانی که سامانه راه اندازی نشود، هربازدیدی خارج از مدرسه، وجاهت قانونی ندارد. نمی‌توانیم در شرایط موجود که سامانه اردویی نداریم، اردو برگزار کنیم. همه کمک کنند تا سامانه سریع راه اندازی شود، زیرا به شکل قانون در آمده است.
وی افزود: حوزه اردوگاه در وزارتخانه، مسئولی مشخص نداشت؛ نه نوسازی مدارس، نه نیروی انسانی و چه بخش‌های دیگر، هیچ کس پاسخگو نبود. در نهایت با اقدامات انجام شده، اساسنامه اردوگاه‌ها آماده و به تأیید شورای عالی آموزش و پرورش رسید و برای دکتر رئیسی نیز ارسال شد و ایشان هم کمک کرد تا در سریعترین زمان ممکن تصویب شود.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا دغدغه‌ها و چالش‌ها را احصاء کنیم و جشنواره تجارب اردویی با مشارکت خوب استان‌ها برگزار شد و امید است از این تجارب اردوگاهی بتوانیم در تدوین شش دستورالعمل مربوط به اساسنامه در حوزه‌های نیروی انسانی، مالی و .... استفاده کنیم گفت: اقدامات مربوط به آماده سازی دستورالعمل‌ها در حال انجام است. بر این اساس اردوگاه‌ها تبدیل به پارک علم و فناوری می‌شوند. 
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین