تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
plusresetminus
حزب الله: سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان خبر و نسبت به افزایش الاینده‌های جوی در استان‌های پرجمعیت و صنعتی هشدار داد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۲۴
بارش برف و باران در۱۶ استان/ هشدار سازمان هواشناسی برای ۳ استان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استا‌ن‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه شمالی و شرق خوزستان، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران،‌ وزش باد شدید موقتی و با احتمال رعدوبرق در استان‌های جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهدبود.
فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری پیش‌بینی شده و فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.
روز جمعه در اکثر مناطق غربی کشور بارش باران، برف و وز باد شدید موقتی روی می‌دهد و شدت بارش‌ها برای استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی،‌ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است.
شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور به جز برخی مناطق شمال غرب و جنوب شرق بارش برف و باران پیش‌بینی شده که شدت بارش‌ها برای شمال شرق و جنوب کشور است.
جمعه و شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز ابری است و سرعت وزش باد در جهت جنوب 6 تا 13 کیلومتر خواهد بود. احتمال بارش باران در پایتخت 3 درصد پیش‌بینی شده است. بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که جمعه در تهران احتمال بارش باران 78 درصد است. میزان بارش‌ها نیز حدود 12 میلیمتر پیش‌بینی شده است.
بیشتر بخوانید
توصیف سامانه: پایداری و سکون نسبی هوا
نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر:
سه‌شنبه 1400/10/21 : تهران، کرج و اصفهان.
چهارشنبه 1400/10/22 : اصفهان.
پنجشنبه 1400/10/23 : اصفهان.
اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده(ثابت و متحرک)افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.
توصیه: اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهر، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین