تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت گفت: حدود ۹۰ درصد از جمعیت هدف، یک دوز و حدود ۷۹ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۶۰۹
وزیر بهداشت: ۹۰ درصد مردم واکسن کرونا زده‌اند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهرام عین اللهی، در همایش تقدیر از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ، بحران‌های مختلفی در دنیا ایجاد شده و تاریخ پر از بحران‌هاست. تاریخ نقاط خوب و بد و تلخ و شیرین مانند جنگ های جهانی، طاعون، آبله دارد، بنابراین تاریخ برای همگان درس است و باید از آن عبرت گرفت. در تاریخ مشخص می شود که کشورها چگونه با بحران‌ها روبرو می شوند و صحنه های مختلف را به وجود می‌آورند و اقتدار هر کشوری نیز در بحرانها در تاریخ نمایان می‌شود.
وی افزود: فراموش نمی کنیم که در دوران دفاع مقدس، مردم ما تاریخ پرافتخاری را ساختند و از صحنه‌های دفاع مقدس با افتخار یاد می کنیم و این نشان دهنده آن است مردم کشور ما توانستند افتخارآفرینی کنند. مهمترین عنصر در تاریخ هر کشوری، ملتش است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه قدرت را شامل پول، امکانات و تجهیزات نمی‌دانند، بلکه مهمترین عنصر قدرت هر کشوری، مردم هستند. یک کشور را باید با مردم آن و نه فقط با امکانات و منابع بسنجیم. در این برهه از تاریخ با بیماری کرونا روبرو شدیم که یک حادثه جهانی بود و هیچ کشوری نتوانست از آن در امان باشد.
وزیر بهداشت یادآور شد: تا امروز حدود 308 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند که در تاریخ، کم نظیر است و 5.5 میلیون نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند، آن هم در شرایطی که انسان مدعی و مغرور پیشرفت و تکنولوژی است؛ در این شرایط کشورهای مختلف فارغ از پیشرفته بودن یا نبودن، مبتلا به کرونا هستند، بیشترین گرفتاری هم در آمریکا است، درحالیکه آمریکا خودش را اَبَر قدرت می‌داند، اما بیشترین مبتلایان در آمریکا ثبت شده‌اند. در این صحنه تاریخ، خاک از روی گنج‌ها کنار می‌رود و گنج‌ها خودشان را نشان می‌دهند و قدرت واقعی مردم، نمایان می‌شود.
وی گفت: پس از ورود ویروس کرونا به کشور، بسیج، نیروهای نظامی و تشکل‌های مردم نهاد، خیّرین، صنوف، نهادهای انقلابی و همه به کمک آمدند. نمونه بارز و موفق حرکت مردمی در حمایت از کادر بهداشتی و درمانی هم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مردم وارد صحنه شدند. در این میان، گروه های بسیجی صحنه های زیبایی را خلق کردند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، نگینی درخشان در کشور بود. دانشمندان ما در چنین شرایط تاریخی و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، حماسه آفریدند و در جهت خودکفایی در زمینه تامین و تولید ملزومات مربوط به کرونا، داروها، تجهیزات پزشکی و واکسن، موفقیت های ارزشمندی کسب کردند.
عین اللهی گفت: تاکنون 5 مجموعه واکسن ساز در پلتفرم‌های مختلف اقدام به تولید واکسن کرونا با استفاده از دانشمندان ایرانی کرده اند. تولید واکسن آن هم برای یک ویروس جدید، ناشناخته و خطرناک کار ساده‌ای نیست، بلکه بسیار پیچیده، فنی و علمی است و کشور ما این حرکت علمی را ثبت کرد و این توفیق به ما یک اطمینان قلبی می‌دهد که در مقابل همه گونه تهاجمات میکروبی می توانیم مقابله کنیم، چون علم و دانش آن را در کشور داریم.
وی افزود: بسیج با کارنامه بسیار درخشان بعد از انقلاب در همه صحنه‌ها به ویژه دفاع مقدس، خدمت رسانی به مردم در بحران ها، اردوها و طرح های جهادی و همچنین مدیریت کرونا، عملکرد ارزشمندی داشته و موفقیت های بی شماری را کسب کرده است. در مدیریت کرونا در بخش های مختلف از جمله طرح خانه به خانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر، بیماریابی و کمک های مومنانه، بسیج کمک های زیادی کرد که در تاریخ، ثبت شده است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مردم علیه کرونا در جمهوری اسلامی ایران، یک حرکت کاملا بی نظیر در دنیا بود و تمام مردم در این امر، مشارکت و حمایت کردند. امروز حدود 90 درصد از جمعیت هدف، یک دوز و حدود 79 درصد نیز دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. میزان تزریق روزانه واکسن به رکورد یک میلیون و 600 هزار و در هفته به 8 میلیون و 500 هزار دوز و به اندازه جمعیت برخی کشورهای همسایه، رسید و این فقط با کمک نیروهای مردمی، میّسر شد.
عین اللهی در پایان گفت: امروز برخی کشورها در آتش کرونا می‌سوزند، اما در ایران، چتر واکسیناسیون، با تلاش مردم، امداد الهی و کمک های همکاران ما در وزارت بهداشت، گسترده شد و صحنه های تاریخی به نمایش درآمد، در حالی که دشمنان هنوز دست از تحریم های ظالمانه خود برنداشته اند، اما دشمنان بدانند شکست قطعی آنها در تحریم‌ها، کاملا نمایان است و تحریم ها هیچ اثری بر روی مردم نداشته و مردم در مقابل آنها ایستاده و پایداری کرده‌اند.
عین اللهی خاطرنشان کرد: در این شرایط، شاهد ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها از سوی مدافعان سلامت هستیم و مردان و زنان باهمّت و باغیرت، در راه دفاع از سلامت مردم جان خود را نثار کرده و تاریخ ما را درخشان کردند و اقتدار واقعی مردم را در این صحنه از تاریخ نشان دادند، چراکه با اعمال تحریم‌ها، مردم با مشکلات اقتصادی روبرو شدند، درحالیکه بسیاری از کشورها با این مشکلات، مواجه نبودند، اما مردم ما همانند دوران دفاع مقدس، ایستادگی کردند.
وی گفت: جامعه پزشکی قبل از شیوع کرونا در کشور، مورد تهاجم ناجوانمردانه بسیاری از افراد بودند که سعی داشتند چهره این قشر را غبارآلود کنند و اعتقاد داریم که تخریب‌ها هدفمند بود تا گروه پزشکی را از مردم جدا کنند. در دوران دفاع مقدس همه، فداکاری های جامعه پزشکی را در بیمارستان های صحرایی و در خط مقدم جبهه دیده بودند. بعضی اوقات شاید پزشکان در جبهه، چندین شب نمی خوابیدند و مردانه کار کردند، اما دست های ناجوانمردانه می خواست که جامعه پزشکی را از مردم جدا کند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: کرونا نشان داد که جامعه پزشکی نه تنها درکنار مردم‌اند، بلکه قشری ایثارگر هستند. در شرایطی که بسیاری در منزل ماندند و از کرونا فراری بودند، جامعه پزشکی شبانه روز در مقابل کرونا ایستادگی کردند و تا امروز بیش از 200 شهید مدافع سلامت تقدیم انقلاب شد و تعدادی از اعضای خانواده کادر درمانی هم بر اثر انتقال ویروس از این عزیزان جان خود را از دست دادند.
عین اللهی ادامه داد: حدود سه هفته پیش که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فرمودند که صحنه‌های رشادت و ایثارگری های جامعه پزشکی، به خوبی ثبت نشده و تاکید کردند که هنرمندان و رسانه ها، این تلاش ها و مجاهدت‌ها را به تصویر بکشند و اینها نقاطی بوده که در دوران دفاع مقدس هم به خوبی نمایانگر نشد و لازم است که بیشتر، منعکس شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین