تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
plusresetminus
حزب الله:اخذ مالیات از خانه های خالی با مشکلاتی همراه بوده اما اکنون وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن این قانون در بهمن ماه امسال خبر داده است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۵۹۳
اخذ مالیات از خانه‌های خالی چه زمانی اجرایی می‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از اجرای کامل قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تا اواخر دی و اوایل بهمن خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون فیلد اطلاعاتی از خانوارها در سامانه املاک و اسکان موجود است و اطلاعات اقامتی ۶۰ میلیون نفر در سامانه ثبت شده است.
 
به گفته محمودزاده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی شناسایی شده و از طرف وزارت راه و شهرسازی به مالکان آنها پیامک  فرستاده شده که  تا ۲۳ دی فرصت ویرایش اطلاعات ملک را دارند و آخرین اطلاعات  تا قبل از پایان دی ماه در اختیار سازمان مالیات قرار می گیرد. 
 
تاکنون ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان مالیات معرفی شده است
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب گفت: لازمه گرفتن مالیات در هر منبع و پایه ای، اخذ اطلاعات قابل اتکا و به موقع است البته جمع آوری اطلاعات منازل مسکونی خالی به صورت خوداظهاری کار سختی است.
 
به گفته مسیحی حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان مالیات معرفی شده است که حدود ۹ هزار واحد مربوط به اشخاص حقوقی و ۳ هزار واحد مربوط به اشخاص حقیقی است اما اطلاعات آنها کافی نیست. خانه های خالی که کمتر از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات نمی شوند.
 
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: سامانه‌های ثبت نامی باید راحت باشد تا شهروندان بتوانند به راحتی اطلاعات خود را ارائه کنند.
 
به گفته طغیانی،  وزارت راه و شهرسازی باید تابع قانون باشد و این سامانه املاک را رسمیت دهد و روند ثبت اطلاعات راتسهیل کند. قانونگذار تمام این‌ها را پیش بینی کرده ، اما در اجرا کوتاهی شده است.
 
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی ۶ سال  پیش تصویب شد و   اصلاحیه این قانون سال گذشته در مجلس انجام گرفت اما هنوز اجرایی نشده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین