تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
plusresetminus
حزب الله: دادگاهی در میانمار رهبر دوفاکتوی این کشور را امروز (دوشنبه) و پس از گناهکار شناختن وی در وارد کردن و مالکیت غیرقانونی بیسیم واکی تاکی و نقض محدودیت‌های کرونایی به چهار سال حبس بیشتر محکوم کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۵۸۶
اضافه شدن ۴ سال دیگر به دوران حبس سوچی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتوی میانمار ماه گذشته میلادی بابت دو فقره جرم مجرم شناخته و به چهار حبس محکوم شده بود.
این پرونده‌های کیفری علیه سوچی در میان ده‌ها پرونده دیگری است که علیه سوچی ۷۶ ساله و در پی کودتای ارتش در فوریه ۲۰۲۱ مطرح شده که باعث سقوط دولت و دستگیری تعدادی از مقام‌های ارشد این کشور شده است.
در صورتی که سوچی در تمامی این پرونده‌ها مجرم شناخته شود، برایش بیش از ۱۰۰ سال حبس در پی خواهد داشت.
حامیان سوچی و تحلیلگران مستقل می‌گویند این اتهامات علیه وی با هدف مشروع ساختن کودتای نظامی در میانمار و جلوگیری از حضور وی در عرصه سیاست مطرح شده است.
سوچی ماه گذشته میلادی به دو فقره جرم گناهکار شناخته و به چهار سال حبس محکوم شد اما چند ساعت پس از حکم، مین آنگ هلاینگ، رهبر نظامیان حاکم بر میانمار این حکم را به نصف کاهش داد.
حزب سوچی در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ پیروز شد اما ارتش مدعی بود که انتخابات با تقلب گسترده‌ای همراه است و باید بررسی بیشتری صورت گیرد.
کودتای ارتش در میانمار بلافاصله با اعتراضاتی گسترده و سراسری در این کشور همراه شد و نیروهای امنیتی با نیرویی مرگبار به سرکوب معترضان پرداخته که در این میان، بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی کشته شدند.
اعتراضات صلح آمیز و این سرکوب‌ها ادامه داشته و درگیری مسلحانه نیز رشد پیدا کرده به طوریکه کارشناسان سازمان ملل هشدار داده اند که میانمار ممکن است به ورطه جنگ داخلی بیفتد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین