کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار وزیرخارجه طالبان با نماینده ویژه ایران در امور افغانستان

ایسنا , 20 دی 1400 ساعت 15:26

حزب الله:
یک سخنگوی دولت طالبان در پیامی در پی سفر سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان به تهران، از دیدار او با نماینده ویژه ایران در امور افغانستان خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت طالبان در صفحه توییترش نوشت: دیداری دوجانبه میان مولوی صاحب امیر خان متقی، وزیر امورخارجه موقت دولت طالبان و حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در  امور افغانستان [در تهران] برگزار شد.
اظهارات این  عضو طالبان در پی این مطرح می‌شود که مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه هیات حاکمه افغانستان در راس یک هیات اقتصادی و سیاسی شنبه شب وارد تهران شد.
وزارت امورخارجه دولت موقت طالبان روز یکشنبه از دیدار متقی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرامون مسائل اقتصادی دوجانبه و مسائل امنیتی خبر داد.
وزارت خارجه طالبان این دیدار و گفت‌وگو را مثبت و سازنده تلقی کرده بود.
علاوه بر این، ذبیح‌الله مجاهد، سخگوی طالبان در صفحه توییترش درباره سفر دیروز هیاتی از طالبان به تهران نوشت: اسماعیل خان و احمد مسعود با هیاتی از امارت اسلامی در تهران دیدار کردند. طی این نشست، امارت اسلامی به آن‌ها اطمینان داد می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور بازگردند.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اخبار منتشر شده که در جریان سفر هیئت طالبان به ایران نشستی بین این گروه و برخی از گروه‌های افغانستانی از جمله احمد مسعود و همچنین اسماعیل‌خان والی پیشین هرات برگزار شده است و به طور کلی آیا در جریان مذاکرات هیئت طالبان به تهران در ارتباط با وضعیت منطقه پنجشیر نیز با توجه به اهمیت این موضوع برای مردم ایران گفت‌وگویی با آن‌ها از سوی تهران صورت گرفته است، گفت:‌ نگاه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت مردم افغانستان یک نگاه شمول‌گرا است، فارغ از منطقه و قومیت آن‌ها. نگاه ما این است که تمام اقوام در داخل جغرافیای افغانستان باید صدا و خواسته‌شان شنیده شود. در مورد آنچه که گفتید ایران در موقعیت‌های مختلف میزبان گروه‌های مختلف افغانستانی بوده است و در این سفر هم جمهوری اسلامی ایران میزبان این گفت‌وگو بوده است. گفت‌وگوهای خوبی بین گروه‌های افغانستانی انجام شده است و امیدواریم که نتیجه آن آینده درخشانی برای مردم افغانستان به همراه داشته باشد.


کد مطلب: 272581

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272581/دیدار-وزیرخارجه-طالبان-نماینده-ویژه-ایران-امور-افغانستان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com