کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز اجرای آزمایشی طرح تامین هزینه های درمانی سفر برای کودکان و همراهان نیازمند حمایت

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور , 20 دی 1400 ساعت 13:20

حزب الله:اولین نشست کارگروه حمایت‌یابی بیماران در حوزه سفر جهت اجرایی کردن تفاهم نامه مشترک سه جانبه بین مرکز مدیریت بیمارستانی، اداره کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت و موسسه سیمرغ با هدف تامین هزینه های درمانی سفر برای کودکان و همراهان نیازمند آنها برگزار شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این نشست با حضور دکتر محمد حسین جوادی رییس اداره مددکاری اجتماعی و کارشناسان اداره وزارت بهداشت، مسئولین مددکاری اجتماعی 4 بیمارستان تخصصی کودکان (تهران، ایران، شهید بهشتی) و مدیر اجرایی موسسه سیمرغ و اداره کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد.

 
گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای تقویت حمایت اجتماعی از بیماران و همراهان وی توسط مددکار اجتماعی از جمله فراهم کردن هزینه سفر اعم از زمینی، ریلی و هوایی  بیمار و همراه یا همراهان وی از مراکز درمانی به محل سکونت مددجو است که منجر به تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایتمندی بیماران، کاهش نگرانی‌های بیمار، همراهان وی و افزایش ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی می شود.
 
با توجه به مراجعه گسترده بیماران غیر بومی و همراهان آنها به مراکز درمانی پیشرفته و فوق تخصصی در تهران و سایر کلانشهرها جهت درمان بیماری های پیچیده، اجرای این طرح موجب کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیمار و خانواده وی برای تامین هزینه سفر به این مراکز خواهد شد. 
 
به موجب این تفاهم‌نامه این طرح در پنج بیمارستان تخصصی کودکان تهران (بیمارستان مفید، شهید فهمیده، حضرت علی اصغر(ص)، بهرامی و مرکز طبی کودکان) به صورت پایلوت از تاریخ 30/08/1400 به مدت 2 سال انجام خواهد شد. 
 
در راستای انعقاد تفاهم نامه و تشریح شیوه نامه اجرایی مربوطه، مقرر شد بعد از اجرای مرحله پایلوت و نتایج آن، طرح مربوطه توسط مددکاران اجتماعی بیمارستان‌ها به اجرا گذاشته شود که در نهایت  منجر به افزایش رضایت بیماران و خانواده های نیازمند حمایت، جامعه هدف این تفاهم نامه خواهد شد.


کد مطلب: 272567

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272567/آغاز-اجرای-آزمایشی-طرح-تامین-هزینه-های-درمانی-سفر-کودکان-همراهان-نیازمند-حمایت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com